اخبار
کد خبر : 419 ۱۳۹۴/۰۵/۲۵   

شیوع سرطان به دلیل خشکی دریاچه ارومیه را تایید نمی کنم

* مطالعه علمی و تحقیق مستند در زمینه شایعه شیوع سرطان نداریم

 معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: خشکی دریاچه ارومیه با توجه به تغییرات زیست محیطی می تواند اثرات سوئی داشته باشد اما شیوع سرطان به دنبال این پدیده را تایید نمی کنم.

به گزارش نای قلم، رضا ملک زاده در جلسه ای با حضور رئیس دانشگاه، معاون تحقیقات و فناوری، روسای مراکز تحقیقاتی و دانشکده های تابعه و معاونین پژوهشی دانشگده ها در ارومیه، اظهار کرد: مطالعه علمی و تحقیق مستند در زمینه شایعه شیوع سرطان نداریم.

وی با اشاره به مهم ترین اولویت های بخش پژوهشی دانشگاه های علوم پزشکی گفت: برنامه پیشگیری از بیمارهای مزمن و غیرواگیر که 80 درصد مرگ و میر را به خود اختصاص داده، اولویت اساسی بخش پژوهشی دانشگاه است که در این راستا برنامه های خوبی در سطح کشور برنامه ریزی شده است.

ملک زاده تولید دارو به منظور کاستن از وابستگی به خارج از کشور و برنامه کنترل بیماری های مزمن مثل سرطان ها با استفاده از سلول درمانی را از دیگر برنامه های اولویت دار وزارت بهداشت درمان و علوم پزشکی عنوان کرد و افزود: در شرایط حاضر 270  شرکت دانش بنیان فعال هست و برنامه های حمایتی ویژه ای برای شرکت های دانش بنیان وجود دارد که در قالب صندوق نوآوری و شکوفایی است.

وی بر لزوم ارتقای وضعیت پژوهشی موجود در دانشگاه علوم پزشکی ارومیه تاکید و تصریح کرد: آزمایشگاه های تحقیقاتی دانشگاه از نظر تجهیزاتی کمبودی ندارند، از طرفی مهم ترین عامل در امر پژوهش و تحقیق، نیروی انسانی عاشق و علاقمند است که باید از خودشان وقت بگذارند و تلاش کنند که کیفیت مقالات و تحقیقات را ارتقا دهند.

ملک زاده خاطرنشان کرد: حمایت های آینده حوزه پژوهش و تحقیق مبتنی بر شرکت های دانش بنیان در قالب پارک های علم و فناوری و مراکز رشد خواهد بود که تسهیلات لازم برای احداث این گونه شرکت ها با اعطای وام های قرض الحسنه و کم بهره در نظر گرفته شده است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه مسئولان پژوهشی سعی کنند در کنار کمیت،  کیفیت مقالات را ارتقا دهند، ادامه داد: به زودی چارت سازمانی معاونت های پژوهشی و تحقیقاتی را اصلاح خواهیم کرد تا بتوانیم محصول پژوهشی داشته باشیم چرا که در تحقیقات و پژوهشی ما به محصول امتیاز می دهیم به تعبیری کار علمی باید استناد داشته باشد و محصولی به وجود آید که بعد از گذشت چند سال قابل مشاهده باشد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سپس از مرکز تحقیقاتی سلولی مولکولی، شرکت دانش پی هادی، دانشکده پزشکی  و مجتمع تحقیقاتی دانشگاه و همچنین از بخش های سم شناسی، شیمیایی و میکروبی ، آزمایشگاه کنترل مواد غذایی و بهداشتی معاونت غذا و دارو بازدید و با توانمندی های پژوهشی و تحقیقی دانشگاه در عرصه سلامت آشنا شد، در این بازدیدها مدیران  و کارشناسان آزمایشگاه ها در زمینه نحوه عملکرد بخش های مختلف تحقیقاتی و آزمایشگاهی و پتانسیل های موجود توضیحاتی ارائه کردند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا