اخبار
کد خبر : 4187 ۱۳۹۵/۱۲/۲۵   

عمل به مر قانون مهمترین وظایف مجریان انتخابات است

استاندار آذربایجان غربی رعایت بی طرفی و عمل به مر قانون را از مهمترین وظایف مجریان و دست اندرکاران برگزاری انتخابات دانست.

به گزارش نای قلم، قربانعلی سعادت در جلسه مشترک ستاد انتخابات استان با هیئت های نظارت و بازرسی استان آذربایجان غربی اظهار کرد: همه ما باید تلاش کنیم که زمینه مشارکت پرشور و حداکثری مردم و همچنین برگزاری انتخاباتی سالم و قانونمند را در کشور فراهم کنیم که در این راستا لازم است مسائل و مشکلات احتمالی را با کمک هیئت های اجرایی و نظارت و بازرسی بررسی و نسبت به رفع آنها در اسرع وقت در استان اقدام کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مشارکت حداکثری مردم در انتخابات یک اصل است، افزود: عدم اطمینان مردم به مجریان انتخابات، می تواند موجب کاهش مشارکت شود لذا مجریان و دست اندرکاران برگزاری انتخابات باید با اجرای صحیح و قانونی وظایف و ماموریت های خود، سهم و نقش خود را در ارتقای مشارکت عمومی در انتخابات ایفا کنند.

استاندار آذربایجان غربی سالم سازی فضای عمومی را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: نباید اجازه دهیم عده ای با تخریب، سیاه نمایی و توطئه چینی، فضای برگزاری پرشور و پرنشاط انتخابات را تحت تاثیر قرار دهند.

سعادت، رای مردم را حق الناس دانست و گفت: در جمهوری اسلامی که توسط حضرت امام (ره) بنیانگذاری شد، آراء مردم، تزیینی و سفارشی نیست بلکه این آراء بعنوان حق الناس در تعیین سرنوشت کشور موثر است و باید از آن صیانت شود.

ضرورت هوشیاری مسئولان در برابر توطئه های دشمنان نظام در آستانه انتخابات و مقابله و پرهیز از ایجاد فضای دوقطبی در جامعه با تکیه بر وحدت و همدلی و انسجام ملی از دیگر موارد مورد تاکید مقام عالی استان در این نشست بود.

معاون سیاسی استاندار و رئیس ستاد انتخابات استان هم در این نشست گفت: امیدواریم با تعامل، هم افزایی و هماهنگی بین ستاد انتخابات استان و هیات های نظارت و بازرسی و بهره گیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری، شاهد برگزاری انتخاباتی شکوهمند، قانونمند و سالم در 29 اردیبهشت سال 96 در کشور باشیم.

رادفر، حضور پرشور مردم در انتخابات را عامل خنثی کننده توطئه های دشمنان دانست و گفت: همانطور که حضور پرشور مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال، توطئه ها و نقشه های دشمنان نظام و انقلاب را نقش بر آب کرد، حضور حداکثری در پای صندوق های رای نیز دشمن را در رسیدن به اهداف شوم خود ناکام خواهد گذاشت.

وی به ارائه گزارشی از اقدامات ستاد انتخابات استان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: با تشکیل ستاد انتخابات استان، کمیته های زیرمجموعه آن نیز تشکیل و روسای آن انتخاب و شروع بکار نموده اند.

معاون استاندار اضافه کرد: ستاد انتخابات استان تاکنون سه جلسه را با 21 مصوبه برگزار نموده که در این جلسات موارد مورد نیاز برای آمادگی هرچه بیشتر در جهت برگزاری انتخاباتی پرشور و قانونمند مطرح و مورد بحث قرار گرفته است.

رادفر، برگزاری دوره ها و سمینارهای آموزشی با حضور فرمانداران، بخشداران، معاونین فرمانداران و کارشناسان انتخابات شهرستان ها و بخش ها را از دیگر اقدامات و برنامه های ستاد انتخابات استان عنوان کرد.

وی همچنین از رصد فعالیت های انتخاباتی خبر داد و گفت: تحرکات و فعالیت های زودرس انتخاباتی در استان رصد و گزارش شائبه های تبلیغاتی نیز به مراجع ذیربط جهت رسیدگی و برخورد ارسال می شود.

رادفر ادامه داد: در مجموع تمامی تمهیدات لازم برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات در استان پیش بینی شده و مسائل و مشکلات احتمالی نیز در دست بررسی و رفع است.

در این جلسه روسای هیئت های نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و رئیس هیئت بازرسی ستاد انتخابات استان گزارشی از اقدامات و برنامه های خود را برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات ارائه نمودند.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری در استان در این جلسه ضمن معرفی اعضای هیات گفت: با توجه به اهمیتی که انتخابات در نظام جمهوری اسلامی دارد لازم است همه ما اهتمام ویژه در راستای برگزاری مطلوب و قانونمند آن داشته باشیم و با تعامل و هماهنگی بین کلیه دست اندکاران انتخابات، در جهت مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق های رای گام برداریم.

کریم نژاد، گفت: آرای مردم حق الناس است و تمام تلاش ما باید این باشد که با صیانت از آرای مردم، سلامت و امنیت انتخابات را به بهترین شکل ممکن تامین کنیم.

نیکبخت، دبیر هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی در آذربایجان غربی هم در این جلسه، ضرورت عمل به قانون و انجام صحیح وظایف محوله به دست اندرکاران برگزاری انتخابات را مورد تاکید قرار داد و گفت: بحث نظارت بر انتخابات با هدف مچ گیری نیست بلکه هدف ما جلوگیری از بروز تخلفات احتمالی و تامین سلامت و صحت انتخابات است.

ستاری، رئیس هیات بازرسی ستاد انتخابات استان نیز در این نشست از راه اندازی سامانه هوشمند بازرسی انتخابات خبر داد و گفت: به منظور تقویت و اثربخشی شبکه بازرسی انتخابات و در اجرای هرچه دقیق‌تر قوانین و مقررات و در جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر انتخابات با رعایت حق‌الناس، استفاده از سامانه هوشمند بازرسی انتخابات (سهبا) در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری افزود: آموزش‌های لازم جهت استفاده از سامانه سهبا به هیئت‌های بازرسی شهرستان‌ها ارائه شده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا