اخبار
کد خبر : 418 ۱۳۹۴/۰۵/۲۵   

وجود 80 هزار اولیاء بی سواد در آذربایجان غربی

*آذربایجان غربی دارای 183 هزار نفر بی سواد است

معاون سواد آموزی مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: در حدود 80 هزار نفر اولیا بی سواد در سطح استان شناسایی شده است که برای تحت پوشش بردن آنها باید حداکثر تلاش خود را انجام دهیم.

به گزارش نای قلم، «محمد رضا نجفی» صبح امروز در کارگاه آموزشی روسای سواد آموزی مناطق 24 گانه استان، با تاکید بر اجرای قدرتمند طرح باسوادکردن اولیا بی سواد، اظهار داشت: امسال اجرای دقیق و قدرتمند طرح با سواد کردن اولیای بی سواد دانش آموزان در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه طبق آمار احصا شده در تعداد یک هزار و 553 مدرسه استان آمار اولیاء بی سواد بالاست؛ افزود: مدیران مدارس در زمینه جذب اولیا بی سواد وظیفه ای مهم برعهده دارند و اجرای این طرح در ارزیابی عملکرد آنها لحاظ خواهد شد.

نجفی با بیان اینکه امسال اجرای طرح با سواد کردن اولیای بی سواد دانش آموزان در دستور کار قرار دارد؛ اظهار کرد: مدیران مدراس در این راستا نقش اساسی دارند.

وی با اذعان به تحت پوشش قرار دادن 38 هزار و 265 نفر در سال تحصیلی گذشته تصریح کرد: آذربایجان غربی از نظر تعداد افراد تحت پوشش در طرح سوادآموزی در کشور در رتبه سوم بعد از استان خوزستان و سیستان و بلوچستان قرار گرفته است.

معاون سواد آموزی مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با اشاره به کمبود نیروی آموزش دهنده در استان گفت: استان آذربایجان غربی با تعداد 3 هزار نفر آموزش دهنده این موفقیت را کسب کرده است در حالی که استان سیستان و بلوچستان 10هزار نفر نیروی آموزش دهنده فعالیت کرده اند.

این مقام مسئول، نماد سازی، ساختار سازی و نهادینه سازی را سه مرحله اصلی برای رسیدن به اهداف سواد آموزی دانست و گفت: تبلیغ و توجیه، رعایت آیین نامه ها و بخشنامه، ثبت اطلاعات بروز در سمانه سواد آموزی، صدور کارنامه بروز و مستندسازی در این راستا باید در دستور کار قرار گیرد.

نجفی تعارض در ماموریت محوله، عدم وجود تقاضا در امر سواد آموزی، عدم همکاری برخی مسئولان و عدم وجود اطلاعات دقیق را از چالش های پیش روی سواد آموزی عنوان کرد و افزود: شناسایی و جذب افراد بی سواد امروز مسئله اصلی ماست.

معاون سوادآموزی مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: سال گذشته در راستای اجرای تفاهم نامه های منعقد شده با دستگاه های اجرایی سه ارگان  بسیج، کمیته امداد  امام خمینی(ره) و اداره کل زندان های استان بیشترین همکاری را با آموزش و پرورش استان داشته اند که مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان ساخت: امسال طبق تفاهم خوب صورت گرفته با بسیج و مرکز بزرگ اسلامی امیدواریم بتوانیم با مشارکت این دونهاد گام های موثری در جذب بی سوادان به ویژه در مناطق روستایی برداریم.

گفتنی است آذربایجان غربی دارای 183 هزار نفر بی سواد است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا