اخبار
کد خبر : 4175 ۱۳۹۵/۱۲/۲۲   

اجازه ایجاد شکاف قومی در انتخابات را نخواهیم داد

فرماندار ارومیه گفت: اجازه هیچ‌گونه ایجاد شکاف قومی در انتخابات را نخواهیم داد.

به گزارش نای قلم، عباس حسن خانی در نشست خبري با خبرنگاران، اظهار کرد: هیئت اجرایی انتخابات شورای شهر ارومیه از ۲۵ اسفند تشکیل شده و از از ۳۰ اسفند ثبت نام داوطلبین آغاز می‌شود.

وی افزود: هیئت اجرایی انتخابات شورای اسلامی شهر ارومیه از 25 اسفند تشکیل می‌شود و توصیه می‌كنيم داوطلبین قبل از ثبت نام در فرمانداری، اول در مراکز پیشخوان دولت نسبت به ثبت نام اقدام کرده و بعد در فرمانداری برای تائید نهایی حضور پیدا کنند.

حسن خانی يادآور شد: ثبت نام از داوطلبين انتخابات شوراهای اسلامي شهر و روستا از 30 اسفند شروع و تا 6 فروردین سال 96 ادامه دارد و پس از بررسی صلاحیت داوطلبین با حضور هیئت نظارت بر انتخابات شوراها، تا پایان مدت قانونی، اسامی تأیید شدگان نهایی و اعلام مي شود.

فرماندار ارومیه تصريح کرد: در دوره قبل 121 نفر در انتخابات شورای اسلامی شهر ارومیه ثبت نام کرده بودند که در این دوره احتمالاً تعداد ثبت نام کنندگان افزایش دارد و این افزایش در ثبت نام، تأیید صلاحیت را با سختی روبرو خواهد کرد.

حسن خانی گفت: همه مسئولان و مردم از هر قومی که هستند باید اتحاد و انسجام جامعه را حفظ کنند و کسانی که می‌خواهند بین مردم و قومیت‌ها اختلاف و دودستگی انداخته و به اهداف خور برسند را نا امید کنند.

وی درباره فروش مواد محترقه در سطح شهر به مناسبت چهارشنبه سوری نيز خاطرنشان كرد: فرمانداری ارومیه مجوزی برای فروش مواد محترقه نداده است و با فروش این مواد مخالفیم و تا حد امکان مواد محترقه غیرمجاز جمع آوری می‌شود.

فرماندار ارومیه اظهار داشت: بخش سرو به عنوان منطقه ویژه اقتصادی تأیید شده و با تأمین امکانات و آماده کردن زیرساخت‌ها، شهر ارومیه نیز به منطقه ویژه اضافه خواهد شد تا پس از با بازدید کارشناسان دولت و تأیید آنها و تصویب مجلس این پروسه قانونی طی شود.

حسن خاني همچنين با اشاره به اینکه هیئت نظارت بر انتخابات شورای اسلامی از بین نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتخاب می‌شود، افزود: نادر قاضی‌پور نماینده ارومیه، عین‌الله شریف‌پور نماینده ماکو و جهانبخش محبی‌‌‌‌‌‌‌نیا نماینده میاندوآب در مجلس شورای اسلامی سه فردی هستند که به عنوان هیئت ناظر در استان انتخاب شده‌ا‌ند.

وي احتمال افزایش تعداد صندوق‌های اخذ رای در این دوره از انتخابات شوراها را نيز بالا دانسته و عنوان کرد: هر روستا یک صندوق  اخذ رای محسوب می‌شود و در دوره گذشته یعنی سال ۹۲ تعداد صندوق‌ها ۴۹۹ عدد بود.

فرماندار اروميه همچنين در مورد انتخابات ریاست جمهوری گفت: مراحل انتخابات ریاست جمهوری از ۱۷ فروردین ماه ۹۶ با دستور وزیر کشور آغاز شده و هیئت‌های اجرایی با هماهنگی هیئت‌های نظارت شورای نگهبان در محل وزارت کشور ثبت‌نام از داوطلبین را انجام خواهند داد.

حسن خاني با توصیه به داوطبین انتخابات شورای اسلامی برای ثبت‌نام از طریق دفاتر پیشخوان دولت و سپس تائید نهایی توسط فرمانداری‌ها، افزود: ۶۷ پیشخوان برای ثبت‌نام در نظر گرفته شده‌است تا از بین آنها کسانی که آمادگی کار در شیفت شب و روزهای تعطیل را دارند، انتخاب شوند.

وی هم‌چنین عنوان کرد: برای گرفتن مدرک عدم سوء‌پیشینه داوطلبان می‌توانند به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه کنند.

حسن‌خانی تعداد کاربران ثبت‌نام در نظر گرفته شده را ۵۰ نفر خواند و گفت: هر کاندیدا می‌تواند یک ستاد مرکزی و ۵ ستاد منطقه‌ای برای تبلیغات داشته باشد.

فرماندار ارومیه گفت: امسال برنامه‌ریزی های منسجمی شده‌است تا با تخلفات صورت گرفته از سوی داوطلبین برخورد شود تا شاهد اجحاف در حق دیگر کاندیداها نباشیم.

وی افزود: کار فرمانداری در برخورد با متخلفین تنها امحای بنرها و پوسترهای تبلیغاتی داوطلبین و در صورت تعدد تخلفات معرفی آنها به دستگاه قضايي است.

حسن خاني خاطرنشان کرد: کشورهای منطقه درگیر جنگ قومیتی شده‌ و امنیت و ثبات خود را از دست داده‌اند و الان دشمن درصدد است تا جمهوری اسلامی ایران را نیز درگیر اینگونه مسائل کند.

فرماندار اروميه با اشاره به اینکه ایران در طول تاریخ هیچ‌گونه سابقه‌ای مبنی بر نسل‌کشی ندارد، گفت: کشورهایی که دست به قتل و کشتار مظلومان و نسل‌کشی می زنند ایران را به نقض حقوق اقوام مختلف محکوم می‌کنند که سخن بیهوده و بی‌اساسی است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا