اخبار
کد خبر : 4174 ۱۳۹۵/۱۲/۲۲   

مردم مناطق حاشیه‌نشین مشکلات زیادی دارند

فرماندار ارومیه گفت: مردم مناطق حاشیه‌نشین به دلیل نبود امکانات کافی در زندگی شهری مشکلات زیادی همانند کمبود فضای آموزشی و امکانات بهداشتی دارند.

به گزارش نای قلم، عباس حسن‌خانی در جلسه شوراي اداري شهرستان اظهار کرد: مناطق کوی لاله و اسلام‌آباد به صورت پایلوت در نظر گرفته شده است تا با ایجاد برنامه مدون و همکاری سازمان‌ها به تدریج از مشکلات این مناطق کم شود.

وی افزود: امسال در سطح شهرستان ارومیه ۳۸ پروژه نیمه تمام تکمیل و به بهره‌برداری کامل رسیده است.

حسن خانی در اين جلسه با اعلام اينكه اخیراً دوباره هموطنانمان در مرز ترکیه مورد بی‌احترامی مأموران متخلف این کشور قرار گرفتند که جای تأسف دارد، گفت: هرگونه بی‌احترامی به هم‌وطنانمان را تقبیح مي كنيم و با آن از طرق قانونی برخورد خواهيم كرد.

وي با بيان اينكه مسافرت‌ها و تجارت‌های غیرمفید مردم موجب رونق دادن اقتصاد و تولیدات داخلی کشور ترکیه مي شود، افزود: اگر مردم همین اجناس را از داخل کشورمان بخرند، حتماً شاهد پویایی اقتصاد و تولید ملی خودمان خواهیم بود.

فرماندار اروميه با يادآوري اين نكته كه وقوع این‌گونه رفتارها با شهروندان ایران، وجهه بین‌المللی کشور را در سطح جهان خراب می‌کند، تصريح كرد: از مردم عزيز کشورمان درخواست داریم به خاطر تجارت‌های خرد که سبب تحقیر خودشان می‌شود به کشور ترکیه سفر نکنند.

حسن‌خانی خاطرنشان كرد: در سال 96 تمام پروژه‌های نیمه تمام شهرستان ارومیه که قبل از سال 93 آغاز شده بودند همگی به اتمام می‌رسند و در این مدت پروژه عمرانی جدیدی شروع نشده است.

وي افزود: در سال 94 حدود 114 و در سال 95 حدود 38 پروژه نیمه تمام تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است که البته پروژه‌های ملی خارج از این آمار هستند.

حسن خانی اظهار داشت: مشارکت اجتماعی مردم در انتخابات می‌تواند در حل بسیاری از مشکلات شهری راه‌گشا باشد.

وي بيان داشت: واگذاری بخشی از امورات شهری به مردم چه در تولید، مسائل نظامی، انتظامی و حتی در تأمین امنیت مرزها و امنیت داخلی در موضوع مشارکت سیاسی می‌تواند مؤثر باشد.

فرماندار ارومیه تصریح کرد: تشکل‌های مختلف قانونی با ثبت‌نام و معرفی خود و اهداف تجمع، اگر قصد تجمع اعتراضی دارند با گرفتن مجوز، می‌توانند اعتراض خود را به صورت مسالمت‌آمیز و همراه با آرامش اعلام کنند و در واقع با این روش از اعتراضات نامسالمت آمیز که سبب درگیری و خسارت به شهر و مردم می‌شود جلوگیری می‌شود.

حسن خاني با اشاره به اینکه استان آذربایجان‌غربی رنگین کمان اقوام است، افزود: برخلاف ده سال پیش که در پی توهین یک روزنامه به قوم ترک اعتراضات و ناهنجاری‌های زیادی صورت گرفت و مردم به خیابان ها ریختند ولی در سال‌های اخیر مردم به این نتیجه رسیده‌اند که باید مطالبات خود را به صورت قانونی پیگیری کنند و در صورت درخواست تجمع، در اعتراض به مسئله‌ای ما نیزاز مردم پشتیبانی می‌کنیم.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا