Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 4171 ۱۳۹۵/۱۲/۲۱   

برگزاری همایش "رسانه و حقوق شهروندی" در ارومیه / رسانه ها در خصوص حقوق شهروندی فرهنگ سازی کنند

مسئول امور مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: با توجه به تسلط وسايل ارتباط جمعي بر افكار عمومي، رسانه ها در خصوص حقوق شهروندی می توانند فرهنگ سازی کنند.

به گزارش نای قلم، امید سیاح در گفت و گوی اختصاصی پيش نياز تحكيم حقوق شهروندي در جامعه به وسيله رسانه‌ها را ارائه آگاهي‌هاي عمومي، توجيه و جهت‌دهي افكار عمومي در راستای افزايش ادراك توده مردم نسبت به حقوق و تكاليف خود دانست و اظهار کرد: آگاهی از حقوق شهروندی موجب می شود که آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی کاهش یابد.

وی با تاکید به اینکه نقش ارتباطات در تحكيم حقوق شهروندي امري انكارناپذير است، افزود: با توجه به پيشرفت جامعه در عرصه‌هاي مختلف علمي، فرهنگي و اجتماعي به يقين آگاه سازي شهروندان از حقوق و وظايف خود در محدوده‌ ي فرهنگ و زندگي شهري از قدم‌هاي اصلي و مؤثر است و اصحاب رسانه بايد با به وجود آوردن زمينه‌ي آگاهي شهروندان از حقوق و تكاليف خويش در عرصه‌هاي اجتماعي می توانند اقدامي شايسته در جهت نهادينه شدن حقوق شهروندي انجام دهند.

سیاح در ادامه سخنان خود از همایش "رسانه و حقوق شهروندی" با حضور مسئولان روابط عمومی ادارات کل و اصحاب رسانه استان و اساتید برجسته ارتباطات از جمله محمد سلطانی فر خبر داد.

به گفته وی همایش "رسانه و حقوق شهروندی" با هدف نهادینه سازی حقوق شهروندی و استفاده از ظرفیت رسانه‌ها روز دوشنبه ۲۳ اسفندماه جاری در محل سالن اجتماعات استانداری برگزار می‌شود.

 مسئول امور مطبوعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی برگزاری کارگاه آموزشی دوساعته را از جمله برنامه‌های این همایش عنوان کرد و گفت: به تمام شرکت کنندگان گواهی شرکت در همایش اعطا می شود.
سیاح تصریح کرد: به منظور تجلیل از رسانه‌ها اعم از مکتوب و مجازی که در یک سال گذشته بیشترین مطالب را به حقوق شهروندی اختصاص داده اند از شش رسانه برتر تقدیر ویژه به عمل می‌آید.
همایش "رسانه و حقوق شهروندی" با مشارکت استانداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانه مطبوعات استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا