اخبار
کد خبر : 417 ۱۳۹۴/۰۵/۲۵   

آذربایجان غربی میزبان هفتمین جشن بزرگ "زیر سایه خورشید"

* جشنواره در یازده شهرستان و سه شهر آذربایجان غربی برگزار می شود

دبیر جشنواره زیر سایه خورشید گفت: هفتمین جشن زیر سایه خورشید با حضور خادمان حرم رضوی، قشرهای مختلف مردم و مسئولان استان از 31 مرداد برگزار می شود.

به گزارش نای قلم، مهدی کاتب ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کاروان خادمان حامل پرچم، متشکل از پنج خادم و یک مبلغ بوده است که در مکان‌های مشخص شده با پرچم متبرک حرم حاضر می‌شوند.

وی با بیان اینکه این جشن بعد بین المللی دارد طوری که علاوه بر تمام استان های کشور، 14 کشور خارجی نیز در این جشنواره شرکت می‌کنند، افزود: جشنواره "زیر سایه خورشید" در یازده شهرستان و سه شهر ( تکاب، شاهین‌دژ، نقده، چالدران، سلماس و نوشین شهر، شوط، چایپاره، پلدشت، ماکو و میاندوآب، محمد‌یار و کشاورز) برگزار می شود.

کاتب اضافه کرد: فرهنگ‌سازی زیارت از راه دور، ایجاد نشاط دینی و ولایی در استان و ایجاد تعادل و توازن در مراسمات مذهبی، فرصت سازی تبلیغی و تعظیم شعائر از اهداف برگزاری جشنواری زیر سایه خورشید است.

کاتب با بیان اینکه خادمان امام رضا(ع) 29 مرداد از تبریز وارد ارومیه می‌شوند، تصریح کرد: دیدار با نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام‌جمعه ارومیه و قربانعلی سعادت، استاندار آذربایجان‌غربی، دیدار با خانواده معزز شهدا، حضور در زندان‌ها، دیدار با پیشکسوتان قرآنی و طلبه‌ها و حضور در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از جمله برنامه‌های خادمان حرم رضوی در آذربایجان غربی است.

وی با بیان اینکه 18 الی 20 هزار مخاطب با این جشنواره ارتباط دارند، افزود: برنامه جشن میلاد امام‌ رضا(ع) روز چهارشنبه در سالن 2 هزار نفری شهید باکری ارومیه با حضور خادمان حرم رضوی و اقشار مختلف مردم برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه آستان قدس رضوی مجری کشوری و دارالحافظین قرآن‌کریم مجری استانی این جشنواره است، از همراهی همه دستگاه‌های استان در برگزاری این جشن بزرگ قدردانی کرد و افزود: نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، استانداری آذربایجان‌غربی، ائمه جمعه در سطح استان، فرمانداری‌ها، شورای اسلامی شهر، شهرداری ارومیه، سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری ارومیه، اداره‌کل ورزش و جوانان استان، شرکت توزیع برق و آذربایجان‌غربی، اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی از حامیان برگزاری این جشنواره هستند.

به گفته دبیر جشنواره زیر سایه خورشید در آذربایجان‌غربی تاکنون 12 کارگروه و 20 تشکل مردمی در قالب هیئت‌ها، مؤسسات و کانون‌های مساجد برگزار شده است  و 200 جوان نیز در سطح استان برای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره تلاش می‌کنند.

جشنواره "زیر سایه خورشید" از سال 87 در سراسر کشور آغاز شده که ارومیه یک سال بعد شروع به فعالیت کرده است، آذربایجان غربی در سال قبل توانست در بخش پوشش تصویری جشنواره مقام اول کشوری را کسب کند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا