اخبار
کد خبر : 4165 ۱۳۹۵/۱۲/۲۰   

تشدید برخورد با اخلالگران نظم عمومی در چهارشنبه آخر سال

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: انتظامی استان تلاش کرده است با تمام توان نظم و امنیت را در جامعه ساری و جاری کند و در این راستا برای مقابله با ناهنجاری ها در جامعه با مخلان نظم در ایام پایانی ساله به شدت و قاطعانه برخورد می شود.

به گزارش نای قلم، سردار ناصر اصلانی در گفت و گویی اظهار کرد: در سال های اخیر برخی افراد سودجو شکل چهارشنبه آخر سال را از جشن سنتی به یک روز استرس زا و حادثه آفرین تبدیل کرده اند.

وی افزود: انفجار باروت در هیچ جایی از آیین های ایرانی نشانی ندارد و آتشی که دامن مردم را بسوزاند حرمتی در جامعه ما نداشته و نخواهد داشت.
اصلانی تصریح کرد: پلیس در شادمانی مردم سهیم بوده و در چهارشنبه آخرسال همراه مردم خواهد بود واجازه نخواهد داد کسی مزاحم شادمانی و سرور مردم شود ولی انسداد معابر، میادین و خیابان ها، رفتار و اعمال نامتعارف و پرخطر، خسارت به اموال شخصی و دولتی، ایجاد مزاحمت به مردم خط قرمزهای ماموران انتظامی است.
به گفته وی نکته مهم این است که آیینی چون چهارشنبه آخر سال نه امنیتی است و نه سیاسی بلکه یک پدیده شادی آفرین اجتماعی است که کج سلیقگی های گذشته از آن مسئله ای ساخته که همیشه پایان سال های ناخوشایندی را رقم زده است.
فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: آن دسته از افرادی که در چهارشنبه آخرسال به عناوین مختلف اقدام به اخلال در نظم و امنیت عمومی و سلب آرامش برای عموم افراد جامعه کنند برابر هماهنگی های به عمل آمده با مراجع قضایی تا مورخه 15 فروردین ماه 96 ضمن توقیف وسلیه نقلیه فرد خاطی در بازداشت خواهد بود وضمن اینکه برابر ماده 11 قانون مجازات قاچاق کالا افرادی که در امرتوزیع، حمل، استفاده از مواد محترقه فعالیت می کند به 91روز الی شش ماه زندان محکوم خواهند شد که در کنار آن جریمه مالی 500 هزار ریال تا 10 میلیون ریال هم خواهد بود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا