اخبار
کد خبر : 4160 ۱۳۹۵/۱۲/۲۰   

32 درصد پرونده ها مربوط به بخش منابع طبیعی است

معاون رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در پیشگیری از وقوع جرائم گفت: 32 درصد از پرونده های مطرحه در محاکم قضایی استان مربوط به بخش منابع طبیعی است.

به گزارش نای قلم، پرویز علیزاده در دیدار با مدیرکل منابع طبیعی آذربایجان غربی اظهار کرد: میزان پرونده های مطرحه در محاکم قضایی استان نشان از حساسیت و پیگیری منابع طبیعی استان در برخورد با سودجویان و متصرفین عرصه های ملی است.

وی افزود: آنچه در فرایند برخور با مسئله زمین خواری و سود جویی در عرصه ی ملی اهمیت دارد پیشگیری قبل از وقوع جرم است چرا که اعتقاد داریم پیشگیری بهتر از علاج بعد از واقعه خواهد بود.

علیزاده تصریح کرد: توصیه موکد بر این است که از حادث شدن جرم در همان ابتدا پیشگیری شود بخصوص در موضوع زمین که اگر تصرفی و یا سود جویی اتفاق بیفتد سیر مراحل قضایی شاید زمان بر شود و افراد سود جو از این موضوع سوءاستفاده کنند.

معاون رئیس کل دادگستری ادامه داد: مسئله دیگر در پیشگیری از جرائم مسئله کاهش هزینه ها و اتلاف وقت است که با ارتقای سطح آگاهی و یا اطلاع رسانی می توانید موضوع را با کمترین هزینه و با صرفه جویی در وقت به سرانجام برسانید. از این رو در موضوع پیشگیری حتما" اهتمام لازم را داشته باشید تا موضوعات زمین خواری مشمول مرور زمان نگردد.

علیزاده تصریح کرد: در خصوص اجرای احکام صادره با جدیت برخورد کنید و با توجه به هزینه ایی که صرف کرده اید به محض دریافت حکم بر له سازمان برای رفع تصرف و اجرای حکم اقدام کنید. ما در دستگاه قضا برای حفاظت از انفال در همه حال آماده ایم و با مستندات محکم و قاطع پی گیر پرونده های مطروحه باشید.

در این نشست صمیمانه مدیر کل منابع طبیعی استان گفت: در راستای اجرای وظایف محوله در عرصه های ملی مهمترین مبحث، بحث اجرای قانون و اعمال قانون است که اگر نبود همراهی و همدلی دستگاه قضاء شاید موفقیت های حاصله بدین صورت نمی شد.

رحمان وهاب زاده افزود: باید قدردانی کنیم از قضات که با تمام توان حافظان عرصه های ملی را در راه حراست از انفال حمایت می کنند و خوشبختانه گام های بسیار خوبی را نیز در این زمینه داشته ایم.

وی افزود: تاکنون 89 درصد از اراضی ملی در آذربایجان غربی سند دار شده است و این یعنی تثبیت مالکیت دولت بر اراضی ملی که این موضوع ما را قادر خواهد ساخت در برنامه ریزهای کلان اقتصادی و اجتماعی استان نقش خوبی را ایفاء کنیم.

وهاب زاده اضافه کرد: در حال حاضر نیز به لطف آرای پرونده های مطروحه در محاکم قضایی استان در سطح کشور رتبه برتر را در حفاظت و حراست از اراضی ملی و برخورد با زمین خواری را داشته ایم و این نمی شد مگر با تعامل بیش از پیش دستگاه قضا و منابع طبیعی.

در پایان این نشست از تنی چند از کارشناسان حقوقی تقدیر به عمل آمد. همچنین معاون دادگستری استان تمبر یادبود روز درختکاری را امضاء کرد.

انتهای پیام/  


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا