اخبار
کد خبر : 4158 ۱۳۹۵/۱۲/۲۰   

اخبار انتظامی آذربایجان غربی

283 هزار ماده محترقه در ارومیه کشف شد

فرمانده انتظامی ارومیه گفت: 283 هزار ماده محترقه در آستانه جشن های پایانی سال با تلاش ماموران در این شهرستان کشف شد.

سرهنگ حسین صمدپور در گفت و گویی افزود: کارشناسان ارزش ریالی این کالاهای کشف شده را 800 میلیون ریال برآورد کرده اند.
وی اضافه کرد: در این رابطه 38 نفر دستگیر و تحویل مقام قضایی شدند.
به گزارش ایرنا به نقل از فرمانده انتظامی آذربایجان غربی مقابله با سرقت، مقابله با کالای قاچاق، مبارزه با مواد مخدر، مبارزه با ناهنجاری ها و بد اخلاقی های اجتماعی و کاهش تصادف ها از اولویت های پنج گانه نیروی انتظامی این استان در سال جاری است.
امسال بیش از 2 هزار و 651 عملیات منجر به کشف انواع کالاهای قاچاق در این استان انجام شده که حدود 17 درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است و 27 شبکه قاچاق کالا شناسایی و متلاشی شده است.

کشف 125 کیلوگرم هروئین در سلماس

فرمانده هنگ مرزی سلماس با تاکید بر اینکه نیروهای خدوم مردم در هنگ مرزی با تمام توان در مقابل قاچاقچیان ایستادگی می کنند، گفت: 125 کیلوگرم مواد مخدر از نوع هروئین در نوار مرزی این شهرستان کشف و ضبط شد.

سرهنگ جواد جعفری در گفت و گویی افزود: 2 نفر قاچاقچی قصد داشتند این مقدار مواد مخدر را با استفاده از فرصت هوای نامساعد جوی و بارانی در مناطق صفر مرزی با 2 راس اسب به کشور همسایه حمل کنند که با تلاش ماموران مرزی سلماس از انتقال آن به آن سوی مرز جلوگیری شد.

وی اضافه کرد: قاچاقچیان با مشاهده مرزبانان، محموله قاچاق را رها کرده و سعی کردند از مرز رد شوند ولی توسط نیروهای مرزبانی دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

هم اکنون مرز مشترک شهرستان سلماس با کشور ترکیه با امکاناتی چون نیوجرسی، دوربین های پیشرفته و سیم خاردار به صورت کامل از سوی نیروهای مرزبانی کنترل می شود.

چهار هزار و 806 بسته مواد محترقه و آتش زا در بوکان کشف و ضبط شد

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بوکان گفت: در طول هفته جاری تعداد چهار هزار و806 بسته مواد محترقه و آتش زای قاچاق دراین شهرستان کشف و ضبط شد.

سرهنگ مجید محبعلی در گفت و گویی افزود: برای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و مقابله با تهیه و توزیع مواد محترقه و منفجره قاچاق این میزان مواد محترقه را ماموران انتظامی در حین گشت زنی از فروشندگان و توزیع کنندگان شهر بوکان کشف و ضبط کردند.
وی ارزش این مواد محترقه کشف شده را یکصد میلیون ریال عنوان واظهار کرد: در این ارتباط 2 نفر فروشنده و توزیع کننده مواد محترقه دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مقام های قضایی شد.
سرهنگ محبعلی اضافه کرد: هرگونه قاچاق، خرید و فروش مواد منفجره و محترقه به استناد قانون مجازات اسلامی جرم محسوب شده و مرتکب آن به مجازات مندرج در قانون محکوم می شود.
وی در خصوص برگزاری جشن های آخر سال مردم گفت: پلیس به هیچ وجه مخالف شادی مردم نبوده و از جشن هایی که به صورت محله محوری برگزار می شود استقبال کرده و مردم جشن خود را در محلات و با حضور فرزندان خود برگزار کنند تا با برگزاری جشن و شادی فرزندان خود را زیر کنترل داشته باشند که خدای نکرده دچار حادثه نشوند.
فرمانده انتظامی شهرستان بوکان بیان کرد: تمهیدات لازم برای پیشگیری از وقوع احتمالی حوادث چهارشنبه آخر سال اندیشیده شده و با متخلفان و کسانی که آسایش عمومی را سلب می کنند برخورد قانونی و قضایی انجام می شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا