اخبار
کد خبر : 4154 ۱۳۹۵/۱۲/۱۸   

افزایش 22 درصدی درآمدهای وصولی در آذربایجان غربی

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان ‌غربی گفت: میزان درآمدهای وصولی آذربایجان غربی در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته 22 درصد افزایش یافته است.

به گزارش نای قلم، یعقوب مزرعه‌لی در نشست خبری امروز اظهار کرد: میزان وصولی درآمدهای استان در 11 ماه گذشته 631 میلیارد تومان بوده ‌است که تا آخر بهمن ماه امسال میزان مالیات های وصولی نسبت به میزان پیش بینی شده 90 درصد تحقق یافته است.

وی اضافه کرد: این در حالی است که میزان رشد مالیات وصولی امسال در کشور نسبت به سال گذشته 26 درصد و میزان تحقق آن نسبت به پیش بینی ها نیز 91 درصد بوده است.

مزرعه لی با بیان اینکه میزان مالیات های غیرمستقیم وصولی در 11 ماه امسال 28 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است، تصریح کرد: مالیات بر ارزش افزوده با 30.74 درصد بیشترین سهم از وصولی مالیات‌ها را دارد، حقوق کارکنان بخش دولتی با 22.62 درصد، اشخاص حقوقی غیردولتی همچون شرکت‌ها با 19.50 درصد و مشاغل شامل کسبه، اصنا، وکلا، مهندسین و... با 15.64 درصد به ترتیب بیشترین سهم را در میزان درامدهای وصولی استان دارند.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی ادامه داد: شهرستان ارومیه با 66.8 درصد بیشترین وصولی مالیات را در سطح استان به خود اختصاص داده‌ است، سپس به ترتیب شهرستان ماکو به واسطه اخذ چهار درصد از واردات کالا از گمرک بازرگان با 10.3 درصد در رتبه دوم شهرستان‌های خوی با 5.8، مهاباد سه و میاندآب با 2.8 درصد به ترتیب بیشترین سهم را در پرداخت مالیات به خود اختصاص داده‌اند.

وی با بیان اینکه سهم این استان از درآمدهای مالیاتی کشور حدود 89 صدم درصد است، گفت: سرانه مالیاتی در آذربایجان غربی 2 میلیون و 80 هزار ریال است که از این نظر استان ما رتبه بیست و هفتم کشور را داراست.

به گفته مزرعه لی در این مدت میزان مالیات مستقیم چهار هزار و 100 میلیارد ریال و میزان مالیات غیرمستقیم (ارزش افزوده) 2 هزار و 210 میلیارد ریال بوده است.

وی ادامه داد: میزان مالیات های غیرمستقیم وصولی در 11 ماه امسال 28 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌ غربی از شناسایی سه هزار و 622 منبع جدید اخد مالیات در سال جاری خبر داد و گفت: در این راستا از 17 نفر از مودیانی که از پرداخت مالیات طفره می‌رفتند، هشت میلیارد و 800 میلیون تومان و از یک نفر سه میلیارد و 400 میلیون تومان مالیات اخذ شده‌ است.

وی گفت: آذربایجان‌غربی در شناسایی مودیان فراری از مالیات جزو استان‌های پیشرو در کشور است به گونه ای که در 2.5  سال گذشته 15 هزار و 806 فقره منابع جدید اخذ مالیات شناسایی شده ‌است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا