اخبار
کد خبر : 415 ۱۳۹۴/۰۵/۲۵   

عملیات ژئوفیزیک هوایی در آذربایجان غربی اجرا می شود

*در آذربایجان غربی بیش از ۵۰ نوع انواع مواد معدنی شناسایی شده است

آذربایجان غربی با داشتن معادن گوناگون سنگ‌های گران قیمت مانند طلا، باریت، میکا و تیتان جایگاه کم نظیری در بخش معدن کشور دارد، به طوری که این استان بنابر گفته مسئولان رتبه سـوم کشوری از لحاظ تنوع مواد معدنی را به خود اختصاص داده است.

داشتن بیش از نیمی از ذخایر طلای کشور، واقع شدن 2 معدن بزرگ مقیاس طلای زرشوران تکاب و تیتان قره آغاج ارومیه، معادن متنوع سنگ‌های تزئینی با کیفیت‌های عالی و بیش از 80 رنگ و نوع از جمله استعدادهای معدنی آذربایجان غربی هستند.

در عین حال معاون امور معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی از اجرای عملیات ژئوفیزیک هوایی برای شناسایی مواد معدنی فلزی در استان خبر داد.

اکبر طاهری اظهار کرد: امسال برای شناسایی مواد معدنی فلزی آذربایجان غربی در دو پهنه استان عملیات ژئوفیزیک هوائی اجرا می شود.

به گفته وی این پهنه ها شامل پهنه شمال استان به مساحت دو هزار کیلومترمربع در مناطق شهرستان های خوی و چایپاره و دیگری پهنه جنوب استان به مساحت پنج هزار و ۲۰۰ کیلومترمربع است.

طاهری اضافه کرد: از دو هزار کیلومتر مربع پهنه شمال استان، یک هزار و ۳۰۰ کیلومتر مربع آن در شهرستان خوی است که مقدمات لازم برای شناسایی آن فراهم شده و به زودی عملیات اجرایی ژئوفیزیک در آن آغاز خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه در سال جاری دو طرح مهم در معادن شهرهای خوی و چایپاره اجرا می شود، گفت: این دو طرح شامل ایجاد راه های ارتباطی بین معادن این دو شهر به طول ۲۰ کیلومتر و نیز برق رسانی به معادن شهر خوی به طول ۳۰ کیلومتر است که عملیات اجرایی آن ها در آینده نزدیک شروع خواهد شد.

وی مجموع اعتبارات این دو طرح را ۱۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: تاکنون بیش از پنج میلیون تن مواد معدنی از معادن استان تولید شده است که پیش بینی می شود این میزان تا پایان سال جاری به ۱۲ میلیون تن برسد.

معاون امور معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی ادامه داد: در این استان افزون بر ۵۰ نوع انواع مواد معدنی شناسایی شده است.

آذربایجان غربی یکی از غنی ترین استان ها از نظر ذخایر معدنی و فرآوری آن در کشوراست.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا