اخبار
کد خبر : 4146 ۱۳۹۵/۱۲/۱۶   

اولین پایگاه هوایی اطفاء در شمالغرب کشور در ارومیه افتتاح شد

اولین پایگاه هوایی اطفاء در شمالغرب کشور امروز در منطقه باراندوز ارومیه افتتاح شد.

به گزارش نای قلم، فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها و مراتع کشور، در این مراسم گفت: یگان حفاظتی نقش اساسی در پیشگیری از تخلفات در اراضی ملی و اموال عمومی دارد.

سرهنگ قاسم سبزعلی افزود: هدفگذاری اصلی این نهاد در بحث اطفای حریق در جنگل ها و منابع طبیعی بهره گیری از مشارکت های مردمی، جوامع محلی، تشکل های مردم نهاد است که در اولویت برنامه ها قرار گرفته است.

وی با تاکید بر ضرورت حفظ عرصه های منابع طبیعی برای آیندگان گفت: در صورت نبود برنامه ریزی اصولی زیربنایی با از دست دادن این عرصه ها آینده فاجعه آمیزی برای همگان رقم خواهد خورد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها و مراتع کشور، حفظ عرصه های طبیعی را وظیفه همه نهادهای اجرایی دانست و یادآور شد: همه نهادها باید از بخشی نگری پرهیز کنند و با حفظ منابع طبیعی موجب رشد و بالندگی کشور شوند.

این مقام مسئول با اشاره به لزوم تجهیز امکانات لازم برای مقابله با آتش سوزی تاکید کرد و گفت: تمام دستگاه های اجرایی در پیشگیری از حریق در جنگل و مراتع کمک شایانی را در استان ها برای ادارات کل منابع طبیعی و آبخیزداری داشته اند. 

وی اضافه کرد: مشارکت مهمترین راهکار حفاظت از منابع طبیعی است که در کنار آن با تجهیز و تامین ابزار لازم خواهیم توانست قدرت عمل بیشتری داشته باشیم.

به گفته سبزعلی، سازمان جنگل با سر لوحه قرار دادن شعار همیار طبیعت باشیم می خواهد پتانسیل موجود در بطن جامعه را برای توسعه فضای سبز و بهبود شرایط زیست محیطی فراهم آورد چرا که بدون توجه به اصل مشارکت قادر نخواهیم بود از آفت های زیست محیطی همچون گرد و غبار ؛ آلودگی هوا ؛ پدیده خشکیدگی و آتش سوزی های جنگلی و مرتعی جلو گیری نماییم.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور اظهار کرد: استان آذربایجان غربی در سطح کشور در راستای کاهش تخریب و آتش سوزی در عرصه های طبیعی جزو استان‌های موفق و برتر است، برنامه های هفته منابع طبیعی با هدف ترویج فرهنگ منابع طبیعی و استفاده از مشارکت مردمی و نهادهای دولتی و غیردولتی در حراست از عرصه های ملی تدوین می شود و هدف اصلی ما دخیل کردن مردم در حفظ و احیای عرصه های ملی است وظیفه ما حفظ انفال و عرصه های طبیعی برای نسلهای آینده است.

مدیرکل منابع طبیعی آذربایجان غربی نیز با بیان اهمیت این پایگاه گفت: با افتتاح این پایگاه قادر خواهیم بود در صورت بروز هر گونه حادثه ای در عرصه های ملی چه در جنگل و چه در مرتع سرعت عمل بیشتری داشته باشیم و آتش سوزی های احتمالی را به خصوص در جنگل ها در کمترین زمان ممکن مهار کنیم.

وی افزود: با تمام توان تلاش داریم تجهیزات سخت افزاری در این بخش را فراهم کنیم و امیدواریم مسئولان امر ما را در موضوع حفاظت از عرصه های ملی بیش از پیش یاری کنند تا شاهد هیچ گونه آتش سوزی و یا تخریب در سطح عرصه های ملی نباشیم.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی آذربایجان غربی نیز گفت: بروز آتش سوزی در عرصه های ملی استان امسال نسبت به سال گذشته 65 درصد کمتر شده است.

سرهنگ یوسفعلی ابراهیم پور اظهار کرد: این میزان کاهش نشان از تلاش همه نیروهای حفاظت از عرصه های ملی و همراهی شهروندان و بهره برداران از این عرصه ها دارد و امیدواریم این روند همچنان ادامه یابد.

وی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی امسال در جمع استان های برتر کشور در کاهش آسیب به عرصه های ملی برگزیده شده است، اظهار کرد: امسال همچنین شاهد کاهش 58 درصدی تصرف و تخریب عرصه های ملی در این استان بودیم که در این خصوص نیز باید از همراهی مردم با این یگان قدردانی کرد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی آذربایجان غربی ادامه داد: با توجه به امکانات موجود توانسته ایم شرایط حاضر را در عرصه های ملی بهبود ببخشیم و ادامه این روند نیازمند تزریق تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری بیشتر است.

وی اضافه کرد: با تخصیص اعتبارات لازم سه پایگاه فرعی اطفای حریق در شهرستان های سردشت، پیرانشهر و خوی راه اندازی می شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا