Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 4145 ۱۳۹۵/۱۲/۱۶   

شوراها از نمودهای کوچک دموکراسی در نظام هستند

یک فعال دانشجویی گفت: شوراها از نمودهای کوچک دموکراسی در نظام هستند و مردم در انتخاب نمایندگان خود در شورا برای توسعه و آبادانی شهرشان مختارند.

به گزارش نای قلم، کوروش پاک‌دست در گفت‌وگویی اظهار کرد: باید توجه داشت که پس از انتخاب اعضای شوراها در نهایت مردم همچنان در برابر رای خود مسئولند و هرگونه عقب ماندن از توسعه شهری و توسعه پایدار به انتخاب آنها بستگی دارد.

وی با بیان اینکه در نهایت با توسعه و پیشرفت شهرهاست که یک کشور توسعه می‌یابد اهمیت و حساسیت انتخاب اعضای شوراهای شهر را کمتر از نمایندگان مجلس و رئیس جمهور ندانست.

پاک دست با بیان اینکه کسانی صلاحیت حضور در شورای شهر و نمایندگی مردم را دارند که در زمینه های مرتبط با مدیریت شهری تخصصی داشته باشند، گفت: نمایندگان مردم در این شورا باید تحصیلات مرتبط و تجربه حضور در ارگان هایی مرتبط با مدیریت شهری را داشته باشند. در اولویت بعدی جوان بودن مساله‌ای‌ است که در انتخاب عضوی برای شورای شهر مهم است چرا که متخصصین جوان انرژی و زمان بیشتر را برای پیگیری مسائل شهری دارند.

وی با تاکید بر اینکه نگاه تخصصی و نه سیاسی به مساله مدیریت شهری بسیار در اولویت است، پایبندی به تشکیلات و لیست های احتمالی در تصمیمات کلان شهری را نیز از نکات مهم بعدی در انتخابات شوراها برشمرد و گفت: اگر بنا به دادن لیست باشد، لیستی برتری دارد که افراد متخصص را در زمینه هایی مانند مدیریت شهری و شهرسازی، محیط زیست، سلامت، فرهنگ  و هنر، گردشگری، ایمنی و آتش نشانی را در خود جای داده باشد.

وی افزود: البته بدیهی است که یک عضو شورای شهر نمی‌تواند تمام تخصص‌های مورد نیاز و اختیاراتش را در خود جای دهد، اما اعضای این شورا باید اطلاعات خوبی از امور اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، اقتصادی، رفاهی برای حل معضلات و برنامه‌ریزی‌های شهری داشته باشند.

دست‌پاک با بیان اینکه شوراهای شهر و روستا اهمیت بسیار بالایی برای توسعه دارند، اظهار کرد: انتخاب شهردار متخصص و نظارت بر وظایف شهرداری‌ها از وظایف شوراهای شهر است.

 وی گفت: باید توجه شود که اعضای شورا نماینده مردم هستند لذا شهردار باید در برابر نمایندگان مردم همواره پاسخگو باشد و نمایندگان هم مطالبه‌گری خود را به نفع مردم و شهر افزایش دهند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا