اخبار
کد خبر : 4142 ۱۳۹۵/۱۲/۱۶   

باجه های کنترل گذرنامه ها در مرز کاپی کوی خوی افزایش یافت

معاون وزارت گمرک و تجارت کشور ترکیه گفت: برای تسهیل در تردد مرزی باجه های کنترل گذرنامه ها در مرز کاپی کوی از 2 باجه به چهار باجه افزایش یافته و علاوه بر این امر، نیروهای گمرک و پلیس مرزی نیز به تعداد مورد نیاز افزوده شده است.

به گزارش نای قلم به نقل از ایرنا، شهر وان که یکی از مقاصد مهم تعطیلات گذرانی گردشگران ایرانی محسوب می شود، این روزها شاهد حضور پرتعداد اتباع ایرانی است به طوری که بنا به اعلام مراجع رسمی ترکیه، طی دو ماه اخیر بالغ بر 50 هزار نفر ایرانی به این شهر سفر کرده اند.

شهر وان که در شرق ترکیه و در نزدیکی مرزهای ایران واقع شده، از دو دروازه مرزی سرو ـ اسندره و رازی ـ کاپی کوی پذیرای گردشگران ایرانی است.

بنا به اعلام روز دوشنبه روزنامه خبر ترک، پیش بینی می شود که در ایام تعطیلات 13 روزه عید نوروز، تعداد ایرانیان ورودی به این شهر باز هم افزایش یابد.

معاون وزارت گمرک و تجارت کشور ترکیه از اعمال برخی تدابیر برای جلوگیری از ازدحام در مرزهای ترکیه با ایران خبر داد.

فاتح چیفت چی اضافه کرد: بر اساس برنامه در دست اجرا و در چارچوب نوسازی تجهیزات و محیط گمرک مرزی کاپی کوی، در سال میلادی جاری تردد از این نقطه مرزی 24 ساعته و به صورت مستمر در همه ایام هفته انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: به زودی مرز کاپی کوی ـ رازی هم برای کامیون های تجاری و هم ترانزیتی به صورت 24 ساعته فعال شده و این امر موجب رونق اقتصادی استان وان خواهد شد.

استان وان در شرق ترکیه هم مرز با استان اذربایجان غربی است.

شهر وان مرکز این استان با دو دروازه مرزی سرو ـ اسندره و رازی ـ کاپی کوی نیز فاصله کمی دارد و به علت فاصله کم ایرانیان اغلب به طور زمینی در دو نوبت تعطیلات تابستانی و تعطیلات عید نوروز به این استان ترکیه سفر می کنند.

ایران با ترکیه دارای سه واحد گمرک مرز زمینی شامل بازرگان ـ گوربولاغ، رازی ـ کاپی کوی و سرو ـ اسندره و 560 کیلومتر مرز مشترک است.

آذربایجان غربی تنها استان هم مرز ایران با کشور ترکیه است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا