Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 4138 ۱۳۹۵/۱۲/۱۵   

اجرای نهال کاری در هزار و 800 هکتار از زمین های حاشیه دریاچه ارومیه

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی از اجرای نهال کاری در هزار و 800 هکتار از زمین های حاشیه دریاچه ارومیه خبر داد.

به گزارش نای قلم، رحمان وهاب زاده در همایش ویژه روز درختکاری و هفته منابع طبیعی در ارومیه اظهار کرد: کسب رتبه نخست در حراست از عرصه های ملی و پیشگیری از آتش سوزی این عرصه ها، اخذ سند برای 87 درصد منابع طبیعی و کاشت 481 هکتار جنگل را از جمله موفقیت های این نهاد در حراست از منابع طبیعی استان عنوان کرد.

وی راه اندازی سامانه مانیتورینگ منابع طبیعی و آبخیزداری استان، کاهش 30 درصدی میزان تخریب عرصه های ملی و مهار کانون های ریزگرد و بیابان زدایی و همچنین توسعه عملیات ترویجی جهت جلب مشارکت های مردمی در پروژه های اجرایی را گوشه ای از اقدامات انجام گرفته توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان عنوان کرد. 

وهاب زاده ادامه داد: همزمان با هفته منابع طبیعی بزرگ ترین پایگاه اطفای حریق در شمالغرب کشور که در هفته دولت کلنگ زنی شده بود نیز در استان به بهره برداری می رسد.
به گفته وی در این راستا نیازمند مشارکت بیشتر مردم در حفاظت از عرصه های ملی هستیم و به همین منظور سامانه تلفنی 1504 به صورت 24 ساعته در اختیار شهروندان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این مراسم با تاکید بر اهمیت عرصه های ملی گفت: نقش منابع طبیعی در حیات اقتصادی و اجتماعی هر جامعه به ویژه در رابطه با کشاورزی و محیط زیست امری غیر قابل انکار است. 
اسمعیل کریم زاده اظهار کرد: مهم ترین اصل در حفاظت از عرصه های طبیعی و زیست محیطی به عنوان میراث و سرمایه نسل های آینده فرهنگ سازی و توسعه متوازن و همه جانبه آن است و بدون مشارکت و همراهی مردم، این مهم نیز با چالش مواجه می شود.

وی افزود: حفاظت و صیانت از منابع طبیعی و عرصه های زیست محیطی و حراست همه جانبه از انفال الهی در جامعه نیازمند بهره برداری اصولی از این منابع و تلاش برای نگهداری آن برای نسل های آینده است.

رئیس ستاد بزرگداشت هفته منابع طبیعی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه آذربایجان غربی از لحاظ تولیدات کشاورزی و دامی جزو استان‌های برتر کشور بوده لذا صیانت از عرصه‌های منابع طبیعی بسیار حائز اهمیت است.
وی ادامه داد: گوشت قرمز و شیر تولیدی از دام های استان وابستگی کامل به عرصه های طبیعی دارند و علوفه خشک از این عرصه ها برای مصارف دامداری‌های استان تولید می‌شود. 
کریم زاده با بیان اینکه حدود دو میلیون و 745 هزار هکتار عرصه های منابع طبیعی آذربایجان غربی است، ادامه داد: از این میزان حدود دو میلیون و 600 هزار هکتار عرصه مرتعی و 101 هزار هکتار عرصه‌های جنگلی در آذربایجان غربی وجود دارد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا