اخبار
کد خبر : 413 ۱۳۹۴/۰۵/۲۵   

لزوم تشدید قوانین مبارزه با جنگل‌‌خواری

*در کشور کمبود قانون در زمینه صیانت از درختان و باغات وجود ندارد

سخنگوی فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس با انتقاد از اجرا نشدن قانون شناسنامه‌دار کردن درختان و باغات، گفت: با وجود افزایش نابودی درختان و باغات، مجلس باید تشدید قوانین مبارزه با تصرفات غیرقانونی، تغییر کاربری زمین و جنگل خواری را در دستور کار قرار دهد.

به گزارش نای قلم، موید حسینی صدر اظهار کرد: این در حالی است که در کشورهای دیگر بر اساس نقشه هوایی شهرها، از فضاهای سبز و درختان و باغات صیانت می شود اما در کشور ما با وجود نقشه هوایی تمامی شهرها، توجهی به صیانت از درختان و فضاهای سبز نشده است.

وی افزود: در کشور کمبود قانون در زمینه صیانت از درختان و باغات وجود ندارد، حتی قانون اجازه تغییر کاربری باغات را نیز نداده اما متاسفانه سوءاستفاده گسترده‌ای در این زمینه رخ داده که امیدواریم با جدیت با آن برخورد شود.

حسینی صدر با اشاره به اینکه علاوه بر تهران، درختان، باغات و فضاهای سبز سایر شهرها نیز در معرض نابودی قرار گرفته است، افزود: قانون شناسنامه  دار کردن درختان و باغات  نیز یکی از قوانینی است که می‌تواند در حفظ درخت‌ها و باغات موثر باشد اما به نظر می رسد به اجرای این قانون توجهی نشده است.

به گزارش خانه ملت سخنگوی فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: در شرایط فعلی که درختان و باغات بسیاری در معرض نابودی قرار گرفته‌اند، مجلس باید به دنبال تشدید قوانین مبارزه با تصرف غیرقانونی، تغییر کاربری زمین و جنگل خواری باشد و این قوانین را در دستور کار قرار دهد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا