اخبار
کد خبر : 4129 ۱۳۹۵/۱۲/۱۴   

کافه خیریه برای نخستین بار در ارومیه دایر می شود

کافه خیریه برای نخستین بار در ارومیه با هدف آشناسازی مردم با اختلال اوتیسم و حمایت از بیماران دچار این اختلال دایر می شود.

به گزارش نای قلم، نماینده کافه های ارومیه امروز در جمع خبرنگاران گفت: کافه خیریه با مشارکت انجمن اوتیسم ارومیه و همراهی 13 کافه دار این شهر روز جمعه 20 اسفند در خانه جوان دایر می شود.

مهدی فرشباف با بیان اینکه عواید فروش این 13 کافه دار برای بیماران طیف اوتیسم خواهد بود، افزود: در این برنامه که از ساعت ۱۷ آغاز می شود، کافه های مشارکت کرده محل خود را تعطیل و در راستای این حرکت عام المنفعه در محل کافه خیریه حضور خواهند داشت.

 وی اظهار امیدواری کرد شهروندان ارومیه ای در این حرکت خیرخواهانه که برای نخستین بار در کشور برگزار می شود همکاری داشته باشند.

نماینده انجمن خیریه اتیسم در ارومیه نیز گفت: آگاهی دهی به خانواده‌ها در خصوص علایم و نشانه‌های کودکان اوتیسم، یکی از مهم‌ترین اهداف انجمن است که تلاش می‌شود در این زمینه اطلاعات و دانسته‌های لازم را در اختیار خانواده‌ها قرار دهد تا این کودکان سریعتر شناسایی شده و مورد درمان قرار بگیرند.

صبا صابونی افزود: عدم آگاهی خانواده‌ها در خصوص کودکان اوتیسم، باعث می‌شود که این اختلالات دیر تشخیص داده شوند و موجب بروز مشکل برای کودک شوند؛ چراکه اگر این بیماری به موقع تشخیص داده شود بسیاری از علایم آن قابل کنترل و درمان است.

وی اظهار کرد: اگر کودکان اتیسم به موقع شناسایی و مورد درمان قرار بگیرند، می‌توانند از لحاظ استقلال فردی و اجتماعی مهارت‌های لازم را به دست آورده و در مراحل بعدی به مدارس استثنایی و یا مدارس عادی راه یابند.

نماینده انجمن خیریه اتیسم در ارومیه استقبال از این برنامه ها را باعث دلگرمی و تشویق خود و همکارانش در حمایت از کودکان دچار اختلال اوتیسم دانست و اظهار امیدواری کرد که با آگاهی دهی و آشنایی بیشتر مردم با مشکلات کودکان و خانواده ها بتوانند گام مهمی در راستای حمایت از این کودکان بردارند.

انتهای پیام/ 


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا