Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 412 ۱۳۹۴/۰۵/۲۴   

مجوز احداث كوره ذغال چوب در آذربایجان غربی صادر شد

* مساحت ذخيره گاه هاي جنگلي استان بیش از چهار هزار هكتار است

مدير كل منابع طبيعي آذربایجان غربی گفت: براي اولين بار در آذربايجان غربي براي تبديل هيزم باغات به ذغال، مجوزاحداث كوره ذغال چوب صادر شد.

 به گزارش نای قلم، رحمان وهاب زاده ظهر امروز در جلسه هماهنگی اظهار کرد: به منظور مديريت و نظارت مستمر بر كوره هاي ذغال چوب و هدايت و مديريت صحيح بر مواد اوليه چوبي و همچنين در راستاي استفاده بهينه از اين منابع ، پس از طي مراحل قانوني اولين پروانه احداث كوره ذغال چوب در استان صادر شد.

وي افزود: متقاضيان مي توانند با مراجعه به ادارات منابع طبيعي شهرستان هاي تابعه تقاضاي خود را ارائه دهند و تقاضاها بعد از مراحل بررسي و تاييد در سازمان جنگل ها جواب داده خواهد شد.

رئيس اداره جنگل داري و جنگل كاري استان هم گفت: هدف از اين كار ساماندهي افرادي است كه به كارتهيه ي ذغال چوب اشتغال دارند و همچنين كنترل آنها به جهت اينكه تهيه ذغال فقط از هيزم باغات استفاده شود و هيچ گونه تعرضي به درختان جنگلي صورت نپذيرد، انجام مي شود.

محمد قاسمي افزود: اين امر گام مهمي در كنترل و حفاظت از درختان جنگلي خواهد داشت و ما اميدواريم با اين اقدام، افراد سودجو كه تعداد آنها اندك است، از هر گونه تعرض و تخريب در عرصه هاي جنگلي پرهيز کنند.

وي خاطرنشان كرد: هم اينك در سطح استان بيش از 20 هزار و 850 هكتار از اراضي تحت زراعت چوب قرار دارد و بيش از 750 هكتار نيز جنگل دست كاشت داريم. همچنين مساحت ذخيره گاه هاي جنگلي استان بالغ بر چهار هزار و 413 هكتار است.

گفتني است آذربايجان غربي داراي 101 هزار هكتار جنگل طبيعي است كه آغاز ناحيه رويشي زاگرسي كشور از اين منطقه است و از شهرستان هاي پيرانشهر و سردشت آغاز مي شود.


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا