اخبار
کد خبر : 4117 ۱۳۹۵/۱۲/۱۱   

عصر شعر "مردان آتشین" در ارومیه برگزار شد

عصر شعر«مردان آتشین» همزمان شب شهادت حضرت فاطمه زهرا (ع) و به مناسبت چهلمین روز اتفاق ساختمان پلاسکو به یاد شهدای آتشنشان امروز بعد از ظهر در محل آمفی تئاتر حوزه هنری آذربایجان غربی در ارومیه برگزار شد.

در این مراسم ادبی که برخی از مسئولان فرهنگی استانی از جمله حاجی زاده رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان، حق دوست رئیس بسیج رسانه، قربانی مسئول خانه مطبوعات استان و پاشایی معاون حوزه هنری و نمایندگانی از نیروهای آتشنشانی، حضور داشتند، مسئول واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری، ضمن تجلیل از شهدای آتش نشانی، نیروهای آنش نشانی را در ردیف پاسداران و حافظان امنیت و سلامت جامعه دانست.

مصطفی قلیزاده علیار افزود: حادثه پلاسکو نشان داد که قهرمانان ملی بی شماری در کشور بی نام و نشان زندگی و فعالیت می کنند که وجودشان مایه سلامت و توسعه و آرامش مردم و جامعه است بی آنکه شناخته شوند.

در این مراسم شاعرانی چون محمد ترکمانی، حمید اکبری، خلیل شیخلو، فرزانه ولی زاده، شادی حمیدی، علی محمدیان، محمد حسن نژاد، زهرا برزگر، سحر رسولی، سمیرا اسمعیل زاده، حسین سنجیده، علی رشتبر، اکبر حبیبی، محمد تقی آقا زاده، سید حیدر علی آران، غلامعلی کریمی، شاهرخ رضوانی، سید تیمور جامعی، احد افخمی نیا، آرزو انزلی، محمد میلانی، فاطمه میر اشرفی، صادق داسگر، علی غنی زاده و حکمتی فر شعرهای خود را در رابطه با شخصیت حضرت فاطمه زهرا (س) و شهدای آتشنشان قرائت کردند.

در پایان از تمام شاعران و نویسندگانی که آثارشان را در این موضوع به حوزه هنری ارسال کرده بودند به رسم یادبود و با اهدای هدیه فرهنگی تقدیر شد.

گفتنی است اتابک تیموری دبیر اجرایی این عصر شعر بود. همچنین شاعران و مترجمان معاصر اکبر حمبدی علیار و عزیز حمیدی با توجه به اینکه نتوانسته بودند در این مراسم شرکت کنند 15 مجلد از ترجمه آثار سه جلدی شاعر و متفکر بزرگ اسلامی آذربایجان "حسین جاوید" به فارسی را برای اهدا به شاعران ارسال کرده بودند که از طرف ایشان به شاعران حاضر در مراسم اهدا شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا