Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 4109 ۱۳۹۵/۱۲/۱۰   

در دیدار با فرماندار ارومیه عنوان شد؛ کمک به اعتلای جایگاه اجتماعی زنان با تکیه‌ بر مشی اصلاح‌طلبانه

اعضاي شوراي مركزي جمعيت زنان مسلمان نوانديش آذربايجان غربي با فرماندار اروميه و معاون سياسي و اجتماعي فرماندار ديدار كردند.

به گزارش نای قلم، جمعیت زنان مسلمان نواندیش با خط مشی "تلاش جدی برای ارتقای دانش فرهنگی ـ سیاسی زنان از طریق فعالیت‎های مختلف فرهنگی،‌ هنری، آموزشی، پژوهشی و سیاسی، تلاش در جهت ارتقای جایگاه زنان در سطح احزاب و گروه‎های سیاسی‌ از طریق رایزنی با ارکان در احزاب مختلف و فعالیت‎های فرهنگی، مطبوعاتی و سیاسی لازم در این زمینه، همکاری فعال با نهادهای حکومتی و غیرحکومتی برای ارتقای موقعیت زنان و رفع تبعیض و خشونت از آنان، ایجاد ارتباط مستمر و نظام‌مند با نهادها و سازمان‌های شناخته‎شدة مدافع حقوق بشر و صندوق‌های حمایتی بین‎المللی و برگزاری گردهمایی‎ها، میزگردها و برنامه‎های سخنرانی و کارگاه‎های آموزشی به منظور نیل به اهداف مورد نظر" فعالیت خود را در سطح استان ها آغاز کرده است.

فعالیت جمعیت زنان مسلمان نواندیش در آذربایجان غربی نیز از آذرماه امسال آغاز شده است.

در این دیدار صمیمی ابتدا دبیر جمعیت زنان مسلمان نواندیش آذربایجان غربی گزارشی از فعالیت شش ماهه جمعیت در استان ارائه کرد.

پریسا علیلو گفت: جمعیت زنان مسلمان نواندیش استان در راستای نشر و گسترش فرهنگ حضور بانوان در عرصه های مهم و تاثیرگذار همچون مناصب سیاسی و اجتماعی فعالیت می کند.

وی اظهار کرد: جمعیت زنان مسلمان نواندیش استان درصدد است تا با فرهنگسازی در میان افراد جامعه، عرصه را برای حضور هرچه فعال تر بانوان آماده کند.

دبیر جمعیت زنان مسلمان نواندیش آذربایجان غربی افزود: جمعیت زنان مسلمان نواندیش به دنبال مشارکت همگانی مردم در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و مدنی، رعایت حقوق شهروندی، احترام به حقوق اقلیت‌ها، به رسمیت شناختن چند صدایی در جامعه، معتقد به خرد جمعی، اداره نظام‌مند و قانون‌مند جامعه متکی بر تخصص و نه سلیقه و ارتقای جایگاه اجتماعی زنان است.

هدف جمعيت به چالش كشيدن زنان براي مشاركت در موضوعات مختلف

علیلو با بیان اینکه هدف جمعيت زنان مسلمان نوانديش به چالش كشيدن زنان براي مشاركت در موضوعات مختلف است، اضافه کرد: هدف خود را کمک به اعتلای جایگاه اجتماعی زنان جامعه با تکیه‌ بر مشی اصلاح‌طلبانه قرار داده‌ ایم و تلاش می کنیم تا رفع تبعیضات جنسیتی و قومی و خشونت علیه زنان که تاکیدات مقام معظم رهبری و امام راحل نیز هست گام های مثبتی در راستای بهبود وضعیت زنان در استان برداریم و معتقدیم تا زمانی که این برابری در مفهوم واقعی، انسانی و اجتماعی به نتیجه نرسیده است زنان فعال مدنی نباید ذره‌ای از تلاش‌های مضاعف خود دست بکشند.

برنامه جمعیت در انتخابات؛ همسو با برنامه کل کشور

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه برنامه جمعیت زنان مسلمان نواندیش در انتخابات همسو با برنامه کل کشور است، اظهار کرد: ضمن اینکه مقید به لیست اعلامی از طرف شورای اصلاح طلبان هستیم، برنامه های متعددی را به منظور آمادگی بانوان برای حضور در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در نظر دارد و با ورود به عمق توده های زنان سعی در ایجاد آمادگی در این قشر برای ایفای نقش فعال و تاثیرگذار در جامعه دارد.

علیلو با تاکید به اینکه در حمایت از دولت تدبیر و امید فعالیت هایمان را انجام می دهیم و همچنان پشتیبان دولت روحانی هستیم، تصریح کرد: زمینه فراهم سازی حضور بانوان در مناصب سیاسی و اجتماعی یکی از وظایف مهم حیات سیاسی کشور است که باید مورد پذیرش و آگاهی زنان جامعه قرار بگیرد.

وی در عین حال تصریح کرد: جمعیت زنان مسلمان نواندیش استان بنا را بر این گذاشته است تا با هم‌اندیشی دیگر احزاب اصلاح‌طلب در راستای تحقق هدف سهم ٣٠ درصدی زنان در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی حرکت کند لذا امیدواریم در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا پررنگ‌تر فعالیت کنیم.

دبیر جمعیت زنان مسلمان نواندیش آذربایجان غربی اضافه کرد: در حال حاضر جمعیت زنان مسلمان نواندیش با 170 نفر عضو در 10 شهرستان استان نماینده فعال دارد که به دلیل گستردگی فعالیت ها هم به لحاظ تعداد شعبه و هم به لحاظ افزایش اعضا در حال افزایش است.

علیلو، برگزاری همایش و کارگاه های آموزشی در زمینه های مختلف را از جمله اقدامات جمعیت زنان مسلمان نواندیش در شش ماه گذشته عنوان کرد.

 سپس فرماندار اروميه در سخنانی با اشاره به اينكه دولت تدبير و اميد به صورت جدي پيگير موضوع سلامت بخصوص در حاشيه شهرستان هاست، اظهار داشت: ايران كشوري متكثر بوده و بايد نگاه ويژه به اقشار مختلف داشت. 

ضرورت تامين فرصت هاي برابر براي زنان

عباس حسن خاني تامين فرصت هاي برابر براي زنان براساس تناسب جمعيتي را ضروري دانست و گفت: جمعيت زنان مسلمان نوانديش بايد به عنوان يك تشكل غيردولتي به موضوعات مغفول مانده در جامعه ورود پيدا كند. 

وي با بيان اينكه همه به تناسب استعدادهايي كه دارند بايد در جامعه مورد حمايت قرار گيرند، افزود: زنان ايران عليرغم استعدادهاي فراوان، متاسفانه هنوز به جايگاه واقعي خود نرسيده اند. 

حسن خاني نقش زنان در طول تاريخ ايران را برجسته دانسته و يادآور شد: بايد مراقب بود كه با سياست گذاري و عملكرد درست، حساسيتي خاص نسبت به حضور زنان در تصميم گيري ها و فعاليت هاي اجتماعي و سياسي ايجاد نشود. 

نبايد نگاه جنسيتي در بسياري از مسائل كشور حاكم شود

فرماندار اروميه با تاكيد بر اينكه نبايد نگاه جنسيتي در بسياري از مسائل كشور حاكم شود، خاطرنشان كرد: تحولات مثبتي در حوزه زنان دولت تدبير و اميد در حال شكل گيري است، ولي قطعاً كافي نيست. 

وي با انتقاد از عدم توجه ويژه به معضلات و آسيب هاي اجتماعي كه خانواده ها با آن درگير هستند، افزود: موضوع اشتغال زنان اهميت زيادي دارد، اما مشكلات ديگر زنان نيز بايد مورد توجه قرار گيرد. 

حسن خاني برقراري ارتباط با اقشار مختلف زنان و آشنايي با مشكلات آنها را ضروري دانسته و تاكيد كرد: همچنان كه زنان بايد جرات پيگيري مطالبات خود را داشته باشند، بلكه بايد به مباحث تصميم سازي فراجنسيتي نيز ورود پيدا كنند.

فرماندار اروميه همچنين احترام به تفكرات و مطالبات متفاوت جوانان را مهم تلقي كرده و گفت: شايد بخشي از جوانان ما، هنجارهاي مورد تائيد جامعه را قبول نداشته باشند، ولي اين دليلي بر هنجارشكن قلمداد كردن رفتارهاي متفاوت آنها نيست.

 منافع ملي مهمتر از جناح بندي هاي سياسي است

وي با تاكيد بر اينكه هيچ مسئولي نمي تواند از يك جامعه متكثر انتظار داشته باشد كه همه مثل او فكر كنند، تصريح كرد: منافع ملي مهمتر از جناح بندي هاي سياسي است و بايد در رفع برخي مشكلات، نگاه ملي داشته باشيم. 

حسن خاني با ابراز تاسف از مغفول ماندن برخي مطالبات و مسائل زنان، گفت: برخي هنجارها در جامعه نهادينه شده كه مبناي قانوني ندارد و بسياري از محدوديت ها براي زنان، از چنين هنجارهاي غلطي ناشي مي شود. 

در ادامه این نشست اعضای شورای مرکزی جمعیت زنان نواندیش مسلمان استان به ارائه بیان مسائل و مشکلات حوزه زنان استان و ارائه‏ی پیشنهادها و نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا