اخبار
کد خبر : 4107 ۱۳۹۵/۱۲/۰۹   

آذربایجان غربی رتبه نخست خلع ید اراضی ملی کسب کرد

مدیر کل منابع طبیعی آذربایجان غربی از کسب رتبه نخست کشور در زمینه خلع ید اراضی ملی خبر داد.

به گزارش نای قلم، رحمان وهاب زاده امروز در دیدار با مدیر کل دادگستری آذربایجان غربی اظهار کرد: امسال در سایه تلاش های همه دست اندرکاران حفاظت از عرصه های ملی به ویژه قضات دستگاه قضاء توانستیم رتبه خوبی در سطح کشور کسب کنیم.

وی افزود: با کم و کاستی های بسیاری در مجموعه منابع طبیعی دست و پنجه نرم می کنیم  اما توانسته ایم بدون توجه به این کمبودها انجام وظیفه کنیم و اگر دست آوردی هم بوده است مرهون تلاش همکاران گرانقدر دستگاه قضاء است.

وهاب زاده اضافه کرد: تلاش های مستمر همکاران، همراهی و همدلی قضات در دادگاه های استان بسیار ثمر بخش بوده و امیدواریم همچنان در این وظیفه خطیر ما را یاری کنید.

وی همچنین برنامه های هفته منابع طبیعی را تشریح کرد و گفت: 250 هزار اصله نهال همزمان با هفته منابع طبیعی در استان غرس می شود.

وهاب زاده اظهار کرد: این تعداد نهال از نوع مثمر و غیرمثمر بوده که در بین دانشگاه ها، نهادهای نظامی، هلال احمر، بسیج سازندگی، مصلاها و سازمان های مردم نهاد توزیع می شود.

وی خاطرنشان کرد: نهال های غیرمثمر جنگلی از نوع صنوبر، سرو خمره ای و نقره ای و نهال های مثمر از نوع سماق و سنجد هستند.

وهاب زاده با بیان اینکه هفته منابع طبیعی سال جاری با شعار همیار طبیعت باشیم، برگزار می شود، اضافه کرد: تاکنون هزار و 500 کارت همیار طبیعت در شهرستان های مختلف استان صادر و تحویل متقاضیان شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان غربی گفت: برنامه های هفته منابع طبیعی با هدف ترویج فرهنگ منابع طبیعی و استفاده از مشارکت مردمی و نهادهای دولتی و غیر دولتی در حراست از عرصه های ملی تدوین می شود و هدف اصلی ما دخیل کردن مردم در حفظ و احیای عرصه های ملی است.

وهاب زاده افزود: مشارکت مردمی اصل اول در حفاظت و احیای عرصه های ملی است و تا زمانی که مردم حافظ عرصه های طبیعی باشند هیچ عرصه مرتعی و جنگلی تخریب نمی شود.

مدیرکل دادگستری آذربایجان غربی هم از زحمات همه خادمان عرصه های ملی در حفاظت از منابع طبیعی قدردانی کرد و گفت: کار شما حفاظت از گنجینه ارزشمند ثروت ملی است که این موضوع به غیراز تلاش جهادی امکان پذیر نیست.

توکل حیدری با اشاره به برخورد قاطعانه دستگاه قضاء با سودجویان و متصرفان عرصه های ملی افزود: درهمراهی با شما خادمان عرصه های ملی برای حفاظت از انفال هیچ کوتاهی و قصوری را نداشته و نخواهیم داشت و تلاش داریم با رعایت موازین شرعی و قانونی برخوردهای محکم و قاطعانه ایی را با افراد سود جو داشته باشیم.

وی تصریح کرد: علی رغم کمبودهایی که اشاره شد خوشبختانه ما نیز دستاوردهای خوب شما در بازپس گیری اراضی ملی و خلع ید در سطح استان را ارج می نهیم و امیدواریم با همتی مضاعف بیش از پیش وظایف این عرصه ها را انجام دهید.

مدیر کل دادگستری آذربایجان غربی در پایان خواستار تداوم همکاری و همسویی بیش از پیش اداره کل منابع طبیعی  با دستگاه قضاء شد و ابراز امیدواری کرد در برنامه های هفته منابع طبیعی که می تواند تریبونی مهم برای تنویر افکار عمومی باشد حضور فعالانه و پررنگی را داشته باشیم.  

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا