اخبار
کد خبر : 4103 ۱۳۹۵/۱۲/۰۹   

شیوه همکاری های فرهنگی مابین حوزه هنری و دانشگاه ارومیه بررسی شد

دومین نشست «همکاری های فرهنگی» حوزه هنری آذربایجان غربی و دانشگاه ارومیه با حضور سرپرست و کارشناسان هنری حوزه هنری و مدیران فرهنگی دانشگاه ارومیه نهم اسفند ماه سال جاری در حوزه هنری آذربایجان غربی برگزار شد.

به گزارش نای قلم، در این نشست راهکارها و شیوه های مختلف همکاری های فرهنگی ما بین حوزه هنری و دانشگاه ارومیه با معرفی ظرفیت های فرهنگی و هنری و امکانات موجود در راستای رشد و ترویج مفاهیم دینی، اخلاقی بررسی و مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت.

سرپرست حوزه هنری آذربایجان غربی در این نشست ضمن معرفی اهداف و رسالت های حوزه هنری و ارائه گزارشی از برنامه ها و فعالیت های حوزه هنری استان طی پنج سال گذشته بر لزوم تلفیق هنر با مبانی دینی، اخلاقی و سیاست های کلی نظام جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد.

احد هوشمند قره باغ گفت: دانشگاه محیطی سرشار از ظرفیت های علمی، فرهنگی و هنری از ادیان و اقوام مختلف کشور، در واقع نمادی از کشور پهناور ایران اسلامی است که جهت دادن به آن اندیشه ها از اهداف اصلی حوزه هنری استان در محیط دانشگاه ارومیه است.

هوشمند قره باغ در بخش دیگری از سخنان خود افزود: حوزه هنری آذربایجان غربی آماده انعقاد هرگونه «تفاهم نامه همکاری های فرهنگی و هنری» با دانشگاه ارومیه در راستای جذب دانشجویان، کشف استعدادها و پرورش آنها است.

مدیر فرهنگی دانشگاه ارومیه نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت های موجود در دانشگاه ارومیه با 16 هزار نفر دانشجو و برگزاری بیش از 400 عنوان برنامه فرهنگی طی سال جاری افزود: حوزه هنری انقلاب اسلامی از دستگاه های معتبر فرهنگی در کشور است که حضور آن در برنامه های دانشگاه ارومیه و همکاری در اجرای آنها در جهت دهی و تطبیق این برنامه با ارزش های اجتماعی بسیار مؤثر و تأثیرگذار است.

حجت الاسلام والمسلمین کریم جباری اظهار داشت: حضور نماینده حوزه هنری استان در شورای فرهنگی دانشگاه ارومیه، تأسیس شعبه حوزه هنری در دانشگاه و ارتباط با کانونهای فرهنگی دانشگاه ارومیه از مواردی هستند که می تواند در راستای ارتباط فرهنگی و برگزاری برنامه های محتوایی حوزه هنری و دانشگاه ارومیه نقش بسزایی داشته باشند.

برگزاری نمایشگاه های هنری، بازارچه های فروش آثار هنری، ارائه مقالات و تحقیقات فرهنگی، کارگاه های هنری از دیگر موضوهایی بودند که در این نشست مطرح و مورد گفتگو قرار گرفتند.

در پایان این نشست طرفین بر ارائه طرح های برنامه های هنری و فرهنگی و امضای تفاهم نامه همکاری ما بین حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان غربی و دانشگاه ارومیه در آینده نزدیک به توافق رسیدند.

نخستین نشست همکاری های فرهنگی حوزه هنری آذربایجان غربی با دانشگاه ارومیه ماه گذشته در پردیس دانشگاه ارومیه برگزار شده بود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا