اخبار
کد خبر : 4099 ۱۳۹۵/۱۲/۰۹   

حمایت دانشگاه آزاد اسلامی استان از همایش های مرتبط با مفاخر و مشاهیر

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی استان برای حمایت از برگزاری همایش های علمی مرتبط با مفاخر و مشاهیر از آمادگی کامل برخوردار است.

به گزارش نای قلم، عزیر جوانپور امروز در جلسه هم اندیشی اتاق فکر انجمن مفاخر استان که با حضور فرمانداران شهرستان های اشنویه، میاندوآب، سردشت، سلماس و خوی برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی محیطی علمی و فرهنگی است و متقاضیان و جامعه هدف آن دانشجویان هستند یکی از راهکارهای معرفی مفاخر به جوانان و دانشجویان، توجه به چهره‌های علمی و فرهنگی با برگزاری همایش های علمی است.

جوانپور با تاکید بر اجرای طرح‌های ماندگار فرهنگی، تصریح کرد: موضوع پایان نامه های دانشجویی می تواند بررسی زندگینامه مشاهیر، مفاخر و شخصیت های فرهنگی استان باشد.

وی با تاکید به اینکه همایش ها نباید سطحی، در حد سخنرانی و برگزاری جلسه برگزار شود، متذکر شد: ماندگاری همایش ها با چاپ کتاب یا مجموعه مقالات امکان پذیر است در این راستا بخش علمی همایش ها را عهده دار هستیم تا در این زمینه کارهای ماندگاری انجام گیرد.

جوانپور با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به موضوع فرهنگ توجه ویژه ای دارد، خاطرنشان کرد: "مفاخر" گذشته و هویت ما هستند لذا به منظور شناساندن آنها به نسل جوان می‌توان در هر منطقه مفاخر و بزرگان را شناسایی و همایش علمی برگزار کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه با شناساندن مفاخر و مشاهیر می توانیم هویت خود را پایدار کنیم، اضافه کرد: راهی جز این نداریم که سرمایه ها و داشته های فرهنگی خود را در معرض دید بگذاریم و بشناسانیم، از این رو دانشگاه‌ها با انجام کارهای فرهنگی و فراخوان مقاله در سطح استانی و ملی می‌توانند نقش مهمی در معرفی مفاخر داشته باشند.

در ادامه این نشست در خصوص نحوه فراخوان و برگزاری همایش نکوداشت مفاخر و مشاهیر در پنج شهرستان اشنویه، میاندوآب، سردشت، سلماس و خوی و نحوه مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی و فرمانداری ها بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا