اخبار
کد خبر : 4098 ۱۳۹۵/۱۲/۰۹   

توجه به هویت ملی امنیت خاطر به ارمغان می‌آورد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: توجه به هویت ملی، مولفه های فرهنگی و گرامیداشت مفاخر، بزرگان، مشاهیر و نام آوران می تواند امنیت فیزیکی و روانی را در جامعه هدف و استان ما به ارمغان بیاورد.

به گزارش نای قلم، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر کریمی امروز در جلسه هم اندیشی اتاق فکر انجمن مفاخر استان که با حضور فرمانداران شهرستان های اشنویه، میاندوآب، سردشت، سلماس و خوی برگزار شد، اظهار کرد: برگزاری آئین های نکوداشت مفاخر بزرگ استان یکی از مهمترین کارهای فرهنگی در راستای شناساندن مشاهیر و بزرگان اصحاب فرهنگ و هنر به جوانان است که در استان اقدامات خوبی در این راستا انجام شده است.

کریمی اضافه کرد: برگزاری سمینار محدث اورموی، بزرگداشت شمس تبریزی، عبدالرحمان شرف کندی، دکتر زریاب خویی، صفی الدین اورموی، کنگره خاقانی شناسی، حسام الدین چلپی، استاد محمدامین ریاحی، نکوداشت نیمتاج سلماسی، بزرگداشت مجاهدت های حجت الاسلام غلامرضا حسنی، دده کاتب، نصب سردیس و تندیس مفاخر و مشاهیر در پارک مشاهیر و مفاخر ارومیه، راه اندازی سایت اینترنتی حضرت آیت الله خویی، نکوداشت حجت الاسلام زین العابدین سلماسی، برگزاری دوره های مفاخرشناسی، کارگاه آموزشی مفاخرشناسی در دانشگاه ارومیه، چاپ کتاب مفاخر آذربایجان، ترخیص کتاب مشاهیر آذربایجان، نکوداشت غلامحسین صدری افشار، شامی و استاد دانش فروز از جمله اقدامات انجام گرفته در راستای بزرگداشت مفاخر و مشاهیر استان هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی در ادامه سخنان خود از برگزاری همایش ملی "نقش آذربایجان در تامین امنیت ایران" خبر داد و اضافه کرد: برگزاری این همایش برای سال آینده برنامه ریزی شده است که فراخوان آن در آینده نزدیک منتشر می شود.

وی تصریح کرد: بزرگترین سرمایه ای که می تواند در کشور و استان ها مطرح باشد بحث امنیتی است که در سایه رشادت ها، جانبازی ها و جانفشانی ایثارگران به وجود آمده لذا امیدواریم با برگزاری همایش "نقش آذربایجان در تامین امنیت ایران" گامی در راستای حفظ و تبیین رشادت ها برداریم.

کریمی همچنین از برگزاری سمینار علمی محمد ابن خلیلان هجدهم اسفندماه امسال در ارومیه خبر داد و گفت: تاکنون یک هزار مقاله به دبیرخانه سمینار ارسال شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به برگزاری کنگره های علمی در شهرستان های مختلف، تاکید کرد: تجلیل از مفاخر اهل سنت در شهرستان های سردشت، اشنویه، پیرانشهر و مهاباد جزو اولویت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در سال آینده است.

وی با اشاره به تحقق وعده های انتخاباتی رئیس جمهوری مبنی بر تشکیل "بنیاد فرهنگ، ادب و هنر آذربایجان" افزود: آذربایجان غربی جزو نخستین استان هاست که علی رغم اینکه وعده تشکیل آن در تبریز داده شد اما کارهای بسیار خوبی انجام گرفته است.

کریمی اضافه کرد: "بنیاد فرهنگ و ادب آذربایجان" می تواند نقش مهمی در اعتلای فرهنگ و ادب آذربایجان ایفا کند.

در ادامه این نشست در خصوص نحوه فراخوان و برگزاری همایش نکوداشت مفاخر و مشاهیر در پنج شهرستان اشنویه، میاندوآب، سردشت، سلماس و خوی و نحوه مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی و فرمانداری ها بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا