اخبار
کد خبر : 4087 ۱۳۹۵/۱۲/۰۷   

بخشودگی سود وجرایم تسهیلات بانکی بدهکاران بخش کشاورزی آذربایجان غربی

معاون برنامه ریزی و اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: سود و جرایم تسهیلات بانکی تا سقف یک میلیارد ریال برای بدهکاران بخش کشاورزی آذربایجان غربی بخشیده می شود.
به گزارش نای قلم، رسول جلیلی در گفت و گویی افزود: بدهکارانی که تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان دریافت کرده اند به استناد تبصره ۳۵ قانون اصلاح بودجه سال ۱۳۹۵ فقط ملزم به پرداخت اصل بدهی هستند و سود تسهیلات بانکی تا سقف یک میلیارد ریال منوط به بازپرداخت اصل تسهیلات بانکی بخشوده می شود و جریمه دیرکرد متعلقه نیز در زمان تسویه بدهی بخشوده خواهد شد.
وی با بیان این‌که در سال‌های گذشته به دلایل متعددی تولیدکنندگان موفق به پرداخت اقساط تسهیلات خود نشده اند و این مساله مشکلاتی را برای تولید و از جمله تولیدکنندگان بخش کشاورزی ایجاد کرده است، اضافه کرد: بخشودگی فقط مشمول افرادی می شود که بدهی آنان مربوط به بانک های دولتی باشد و پرداخت بدهی باید یکجا و به طور نقدی انجام شود.
وی اعلام کرد:همچنین معیار تشخیص مانده بدهی مشمولین،آخرین قراردادی است که بین بدهکار و بانک عامل منعقد شده است.
معاون برنامه ریزی و اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: خسارت دیدگان ناشی از حوادث غیر مترقبه، بدهکارانی که از تسهیلات مسکن روستایی استفاده کرده اند و همچنین آن دسته از آسیب دیدگان حوادث غیر مترقبه که بدهی آنان استمهال شده است، در اولویت هستند و سایر بدهکاران بخش کشاورزی مشمول این قانون در اولویت های بعدی قرار دارند.
جلیلی تاکید کرد: بدهکارانی که مشمول این قانون می شوند، از امروز تا پایان اسفند ماه سال جاری فرصت دارند تا با مراجعه به شعب بانک های عامل در سراسر استان، نسبت به تسویه بدهی خود اقدام کنند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا