Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 4086 ۱۳۹۵/۱۲/۰۷   

رانت‌ها و مسائل پشت ‌پرده موجب قاچاق خاک شده است/ لزوم برخورد قضایی با قاچاقچیان

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رانت‌ها و مسائل پشت ‌پرده موجب قاچاق خاک شده است، گفت: قاچاق خاک توسط هر دستگاه یا فردی و در هر جایگاهی غیرقانونی است؛ بنابراین برخورد قضایی با متخلفان ضروری است.

به گزارش نای قلم، عبدالکریم حسین‌زاده در گفت‌وگویی در خصوص قاچاق خاک، گفت: خاک سرمایه ملی است از این رو مجلس به لحاظ تقویت شأن نظارتی و برای شفاف سازی موضوع پیگیری جدی و اساسی خواهد داشت، ضمن آنکه برخوردهای قضایی برای مقابله با قاچاق خاک ضروری است.

وی با بیان اینکه رانت‌ها و مسائل پشت ‌پرده موجب قاچاق خاک شده است، تصریح کرد: دیوان محاسبات و نمایندگان مجلس به لحاظ وظیفه نظارتی موظف به بررسی این موضوع هستند؛ علاوه بر این زمینه‌های استفاده از خاک هم باید شفاف شود و در صورت امکان صنایع تبدیلی آن در کشور ایجاد تا بهره‌وری از خاک افزایش یابد.

وی افزود: خاک در راستای تقویت توسعه کشور و تبدیل آن به مواد مورد نیاز در داخل باید مورد استفاده قرار گیرد و در صورتی که امکان صادرات خاک وجود دارد باید این موضوع به شکل قانونی دنبال شود، ضمن آنکه باید در آمد صادرات خاک به عنوان یک ثروت ملی آن به شکل شفاف در دست باشد.

حسین‌زاده با یادآوری اینکه تکنولوژی بهره‌وری از خاک باید در کشور ایجاد شود، گفت: تکنولوژی بهره‌وری از خاک را می‌توان وارد کشور کرد و بعد از مستهلک شدن سود و سرمایه، سرمایه گذاری در داخل را تقویت کرد و توسعه داد؛ در واقع خاک سرمایه ملی است که نباید قاچاق شود.

نایب رئیس فراکسیون محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: قاچاق خاک توسط هر دستگاه یا فردی در هر جایگاهی غیرقانونی است؛ بنابراین برخورد قضایی با متخلفان ضروری است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا