Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 4080 ۱۳۹۵/۱۲/۰۷   

واحدهای تک نفره زایمان طبیعی در ارومیه افتتاح شد

چهار واحد تک نفره زایمان طبیعی در بیمارستان خصوصی شفای ارومیه افتتاح شد.

به گزارش نای قلم، مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی در مراسم افتتاح واحد تک نفره زایمان طبیعی در بیمارستان شفا که با حضور متخصصان زنان و زایمان برگزار شد، گفت: سلامت مادران و مراقبت های پیش، حین و بعد از زایمان از جمله مهمترین وظایف نظام سلامت محسوب می شود.

علی افشانی با تاکید بر اهمیت ترویج زایمان طبیعی، اظهار کرد: یکی از بسته های مهم خدمتی در تحول نظام سلامت، ترویج زایمان طبیعی است که راه اندازی واحدهای تک نفره زایمان طبیعی یکی از این اقدامات ارزشمند است که علاوه بر اینکه در ایجاد نگرش مثبت مادران باردار در راستای انجام زایمان به طریق فیزیولوژیک و طبیعی موثر است، احترام به حریم خصوصی آنان و در واقع تکریم مادران باردار نیز است که از وظایف هر مرکز درمانی ارائه دهنده خدمات به آنان است.

وی نقش بخش خصوصی را در ترویج زایمان طبیعی مهم دانست و افزود: همراهی متخصصان زنان و زایمان و ماماها به ویژه در بخش خصوصی در کاهش ریت سزارین و افزایش زایمان های طبیعی نقشی قابل توجه را به خود اختصاص می دهد و اینکه این دیدگاه با افتتاح چنین بخش هایی در جهت ترویج زایمان طبیعی و تکریم بیماران انجام می گیرد قابل تقدیر است.

افشانی در ادامه اضافه کرد: سلامت مادران از اولویت های اصلی دانشگاه علوم پزشکی استان است به طوری که در بارش های اخیر که با مسدود شدن راه ها و گیر افتادن مادران باردار در برف و کولاک همراه بود در تعدادی از این موارد، رئیس دانشگاه شخصاً عملیات نجات را مدیریت کرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه به نقش مهم رسانه ها در فرهنگسازی ترویج زایمان طبیعی اشاره کرده و گفت: رسانه ها اعم از رسانه ملی، رسانه های مکتوب و فضای مجازی از بازوان توانمند عرصه سلامت محسوب می شوند و در این امر ترویج زایمان طبیعی نقشی مهم بر عهده دارند.

افشانی همچنین گفت: نباید نقش حوزه روابط عمومی عرصه سلامت را در فرهنگسازی و ترویج زایمان طبیعی فراموش کرد و یکی از وظایف مهم این حوزه انتشار اخبار چنین اقدامات ارزشمند در عرصه سلامت است. 

وی در پایان اضافه کرد: تحول نظام سلامت تحولی عظیم در عرصه سلامت است و پویایی قابل توجهی را در سیستم سلامت ایجاد کرده و رضایتمندی بیماران را در پی داشته است.

گفتنی است بخش واحدهای تک نفره زایمان بیمارستان شفا توسط دکتر برزنجی از متخصصین پیشکسوت زنان و زایمان استان افتتاح شد.

لازم به ذکر است یکی از مهم‌ترین محورهای برنامه ترویج زایمان طبیعی، بهینه سازی و بازسازی فضای فیزیکی بلوک‌های زایمانی و تبدیل آن از سیستم سنتی به سیستم LDR (واحدهای تک نفره زایمان طبیعی) است.

در سیستم سنتی مراحل مختلف زایمان شامل مرحله پیش از زایمان، زایمان و پس از زایمان در اتاق های جداگانه صورت می گرفت که به همین دلیل جابه جایی مادر حین این مراحل اجتناب ناپذیربود؛ اما با اجرای سیستم LDR و ایجاد واحدهای تک نفره زایمان طبیعی، همه مراحل در یک اتاق و به صورت اختصاصی انجام می شود؛ بنابراین این فرآیند امکان ایجاد شرایط لازم جهت حفظ حریم خصوصی مادران و امکان‌پذیر کردن حضور همراه و همسر بر بالین مادر به هنگام زایمان را فراهم می کند، در واقع انجام این اقدامات به خاطر سهولت در انجام زایمان طبیعی و ترویج آن است.

به عبارت دیگر سه سیستم در زایمان وجود دارد:

1 - سیستم سنتی

سیستمی که فرآیند لیبر، زایمان و دو ساعت پس از زایمان و پس از زایمان تا ترخیص، در اتاق ھای جداگانه انجام می شود.

 2 - سیستم LDR

سیستمی است که فرآیند لیبر، زایمان و دو ساعت پس از زایمان در یک اتاق با یک تخت و براي یك مادر انجام می شود.

تخت این اتاق قابل تبدیل به وضعیت ھای مناسب برای لیبر و زایمان است، مادر از دو ساعت پس از زایمان تا زمان ترخیص به بخش منتقل می شود. 

3 - سیستم LDRP

سیستمی است که فرآیند لیبر، زایمان و پس از زایمان در یک اتاق با یک تخت و براي يك مادر انجام می شود.

تخت این اتاق قابل تبدیل به وضعیت ھای مختلف است و مادر باید تا زمان ترخیص در ھمین اتاق کنترل شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا