اخبار
کد خبر : 4067 ۱۳۹۵/۱۲/۰۲   

موعد اعزام به خدمت سربازی تمدید شد

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی از تمدید موعد اعزام به خدمت سربازی خبر داد.

به گزارش نای قلم، سرهنگ حبیب جعفرزاده در گفت و گوی خبری اظهار کرد: مشمولان کاردانی، دیپلم و زیر دیپلم دارای برگ اعزام به خدمت سربازی می توانند با مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی ( پلیس + 10 ) درخواست تمدید اعزام به خدمت سربازی را به تاریخ 19 فروردین یا 19 اردیبهشت سال آینده ارائه کنند.

وی از تسهیلات جدید برای متقاضیان دریافت کارت پایان خدمت المثنی خبر داد و افزود: این افراد از این پس برای دریافت کارت المثنی نیازی به تعهد محضری در دفاتر ثبت اسناد و پرداخت هزینه دفترخانه ندارد و امضای فرم مورد نیاز کافی است.

وی به تغییر مبالغ دریافتی در طرح جریمه برای مشمولان غایب دکتری پزشکی و دکتری غیرپزشکی اشاره و اضافه کرد: در اصلاحیه قانون بودجه سال 95 این مبلغ برای مشمولان غایب دارای مدرک دکتری پزشکی از 40 میلیون به 35 میلیون تومان و برای دکتری غیرپزشکی از 35 میلیون به 40 میلیون تومان تغییر یافته است.

کسر خدمت طرح های تحقیقاتی موضوع دیگری بود که معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی در خصوص آن گفت: سربازان با مدرک کارشناسی ارشد به بالا می توانند با اجرای طرح های تحقیقاتی در حین خدمت به تناسب اهمیت طرح از کسر خدمت سربازی برخوردار شوند.

جعفرزاده از تسهیلات جدید برای متقاضیان دریافت کارت پایان خدمت المثنی خبر داد و افزود: این افراد از این پس برای دریافت کارت المثنی نیازی به تعهد محضری در دفاتر ثبت اسناد و پرداخت هزینه دفترخانه ندارد و امضای فرم مورد نیاز کافی است.

وی به تغییر مبالغ دریافتی در طرح جریمه برای مشمولان غایب دکتری پزشکی و دکتری غیرپزشکی اشاره و گفت: در اصلاحیه قانون بودجه سال ۹۵ این مبلغ برای مشمولان غایب دارای مدرک دکتری پزشکی از ۴۰ میلیون به ۳۵ میلیون تومان و برای دکتری غیرپزشکی از ۳۵ میلیون به ۴۰ میلیون تومان تغییر یافته است.

کسر خدمت طرح های تحقیقاتی موضوع دیگری بود که معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی در خصوص آن گفت: سربازان با مدرک کارشناسی ارشد به بالا می توانند با اجرای طرح های تحقیقاتی در حین خدمت به تناسب اهمیت طرح از کسر خدمت سربازی برخوردار شوند.

جعفر زاده در جمع خبرنگاران آذربایجان غربی اظهار داشت: با اجرای ماده 35 قانون اساسی، مشمولان دیپلم و پیش دانشگاهی که قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند، به شرط نداشتن غیبت زمانی برای خدمت سربازی و ودیعه 20 میلیون تومانی و با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت و تأیید دانشگاه مورد نظر از سوی وزارت امور خارجه می‌توانند در دانشگاه مورد نظر خود ادامه تحصیل بدهند.

جعفرزاده گفت: خروج از کشور، قبلاً به شیوه حضوری بود که اخیراً با امکانات فراهم شده و با هماهنگی وزارت بهداشت و  آموزش و پرورش، در آینده‌ای نزدیک این کار به صورت اینترنتی انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه همه مشمولان قبل اعزام مورد معاینه پزشکی قرار می‌گیرند گفت: قبلاً معاینات به صورت سنتی انجام و برگه‌های معاینه به صورت دستی نوشته می‌شد که احتمال تخلفات زیاد بود اما با سیستمی شدن این کار، پزشک معتمد توسط سیستم انتخاب شده و نتیجه نیز از سیستم گزارش می‌شود که تخلفات موجود را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

جعفرزاده تصریح کرد: حتی در روز اعزام نیز مشمولان توسط کادر انتخاب شده معاینه می‌شوند و در مراکز آموزشی نیز این کار صورت می‌گیرد که اگر یک سرباز از بیماری خود خبر نداشت یا به دلایل کذب به دنبال معافیت پزشکی بود، مشخص شود که اکثراً مشمولان دارای مدرک دیپلم و پایین‌تر ادعای بیماری دارند و مشمولان دارای مدارک دانشگاهی، به خاطر استخدام در نهادهای دولتی، از گفتن مشکل پزشکی خود پرهیز می‌کنند.

وی گفت: شهروندانی که تاکنون برای تعويض کارت‌های قديمی پايان خدمت خود اقدام نکرده‌اند نیز می‌توانند به يکي از دفاتر خدمات الکترونيک انتظامی(پليس+10) مراجعه و اقدام به دریافت کارت هوشمند کنند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی استان افزود: سازمان وظیفه‌عمومی به منظور حمایت از مشمولانی که دارای فرزند معلول ذهنی و ناتوان هستند این امکان را فراهم کرده هر مقدار غیبتی که این مشمولان داشته‌باشند قابل توجیه باشد، البته این مساعدت تنها شامل شرایط معلولیت‌های ذهنی و ناتوان‌کننده است.

وی با بیان اینکه تمامی شرایط معافیت پزشکی برای اطلاع‌رسانی عمومی بر روی سایت www.vazifeh.police.ir قرار گرفته است، اضافه کرد: شماره تلفن گویای 096480 آماده پاسخگویی به سوال‌های مشمولان است‌.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا