اخبار
کد خبر : 4050 ۱۳۹۵/۱۱/۲۹   

شفافیت هزینه های تبلیغاتی سهم خواهی های پس از انتخابات را کاهش می دهد

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس معتقد است، می‌توان از تجربیات سایر کشورها در زمینه شفاف‌سازی هزینه‌های انتخاباتی استفاده کرد.

به گزارش نای قلم، همایون هاشمی در گفت‌وگویی در خصوص شفاف سازی هزینه‌های انتخاباتی کاندیداها، اظهار داشت: وقتی در شرایط عاقلانه و منطقی اقدامی انجام شود، نتایج مثبتی را به دنبال خواهد داشت.
نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در موضوع انتخابات نیز مشکلات فراوانی داریم که از جمله آن‌ها می‌توان به هزینه‌های تبلیغاتی کاندیداها اشاره کرد.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه می‌توان از تجربیات سایر کشورها در زمینه شفاف‌سازی هزینه‌های انتخاباتی استفاده کرد، ادامه داد: حاکمیت باید به دور از سلایق سیاسی بایدها و نبایدهای حوزه اخلاقی انتخابات را مشخص کند.
هاشمی با بیان اینکه شاخص‌های اخلاقی انتخابات باید اعلام شود تا همه نحله‌های سیاسی آن را بشناسند و‌مراعات کنند، متذکر شد: یکی از شاخص‌های اخلاق انتخاباتی می‌تواند شفاف‌سازی هزینه‌های انتخاباتی کاندیداها باشد تا همگان ملتزم به رعایت آن شوند.
وی افزود: انتخابات در مجموع شرایط ویژه و سختی‌های فراوانی دارد، با این شرایط وقتی که متاسفانه عده‌ای با پول خیلی از معادلات برهم می‌ریزد به دور از عدالت است، معتقدم دولت و مجلس در این زمینه موافق هستند که شفاف‌سازی هزینه‌های انتخاباتی انجام شود و با این شرایط سهم خواهی پس از انتخابات نیز کاهش می‌یابد.
انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا