اخبار
کد خبر : 405 ۱۳۹۴/۰۵/۲۴   

مشکل قطعی آب بیش از 20 هزار مشترک در مواقع پیک مصرف رفع شد

*قطعی آب شهرک ولی عصر، طرزیلو، شهرک اندیشه و ایثار رفع شد

مدیر عامل شرکت آبفای آذربایجان غربی از رفع مشکل کمبود فشار آب قریب به 20 هزار نفر از مشترکان ارومیه ای ساکن در مناطق ارتفاعات شهرک ولی عصر، طرزیلو، شهرک اندیشه و ایثار خبر داد.

به گزارش نای قلم، رسول اکبری در گفت و گویی با اشاره به طرح کلی تامین آب ارومیه توسط شرکت سهامی آب منطقه ای اظهار کرد: این طرح شامل احداث تصفیه خانه آب ارومیه، خطوط انتقال آب خام از سد شهرچایی به تصفیه خانه های یک و دو، احداث مخازن هشت هزار و 30 هزار مترمکعبی ذخیره ی آب در محل تصفیه خانه ی جدید و خطوط انتقال آب از تصفیه خانه به مخازن موجود در سطح شهر در سال های گذشته در حال اجرا بوده و هست.

وی افزود: در این راستا با بهره برداری از مدول اول تصفیه خانه آب شماره دو ارومیه در سال های گذشته یک هزار و 50  لیتر در ثانیه به منابع آبی این شهر افزوده شده است.

اکبری در رابطه با خطوط انتقال آب این تصفیه خانه به مخازن موجود در شهر گفت: یکی از خطوط کار گذاشته شده برای انتقال و تزریق آب این تصفیه خانه به مخازن موجود در ارتفاعات شهر ارومیه، خط رفت مخزن 10 هزار متر مکعبی ولی عصر است که در این راستا اقدام به تکمیل احداث این خط کردیم که در نتیجه ی ورود این خط به مدار بهره برداری مشکل افت فشار آب 20 هزار مشترک رفع شد.

اکبری در ارتباط با مشخصات کلی این پروژه اظهار کرد: با توجه به اینکه اجرای این طرح در گذشته توسط شرکت آب منطقه ای انجام و ناتمام مانده بود، شرکت آبفای آذربایجان غربی با توجه به ضرورت تکمیل این پروژه اقدام به لوله گذاری به طول بیش از 215 متر در سایز 600 میلی متری از جنس چدن داکتیل و فولادی کرد.

وی با بیان اینکه در طول این خط انتقال، به منظور تامین فشار کافی آب انتقالی به مخزن ولی عصر، شرکت سهامی آب منطقه ای اقدام به احداث یک فقره ایستگاه پمپاژ در خیابان سرباز نموده است، گفت: با توجه به تامین فشار کافی جهت انتقال آب از تصفیه خانه به مخزن ولی عصر، نسبت به احداث ایستگاه پمپاژ و مخزن 500 متر مکعبی بین راهی نیز اقدام شده است.

وی افزود: این ایستگاه پمپاژ دارای سه دستگاه پمپ با ظرفیت پمپاژ 120 لیتر در ثانیه آب به ازای هر پمپ بوده که در خیابان سرباز احداث و تحویل این شرکت شده و با نادیده گرفتن یکی از این پمپ ها به عنوان رزرو، قادر است از مخزنی به ظرفیت 500 مترمکعب، 238.5 لیتر در ثانیه آب را تا ارتفاع 35 متری پمپاژ کند. 

اکبری با اشاره به اینکه شرکت آب و فاضلاب بالغ بر 1650 میلیون ریال برای تکمیل این پروژه صرف کرده است، گفت: در نتیجه ی این اقدام، مناطق مسکونی واقع در ارتفاعات جنوب غربی شهر ارومیه، مشتمل بر شهرک ولی عصر، طرزیلو، شهرک اندیشه و ایثار در مواقع پیک مصرف آنها رفع شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا