اخبار
کد خبر : 4044 ۱۳۹۵/۱۱/۲۸   

مراسم نکوداشت "باباعلی جوانمرد" شاعر مردمی ارومیه برگزار شد

مراسم نکوداشت "باباعلی جوانمرد" شاعر مردمی ارومیه از سوی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان آذربایجان غربی برگزار شد.

به گزارش نای قلم، این مراسم با حضور جمعی کثیری از شعرا، نویسندگان، مسئولان، اصحاب رسانه و خانواده و دوستداران شاعر و حضور خود شاعر در ارومیه برگزار شد.
مسئول واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری استان در ابتدای این مراسم طی سخنان کوتاهی به بیان ویژگی های شعر جوانمرد پرداخت و گفت: اولین ویژگی شعر باباعلی جوانمرد زبان ساده و عامه فهم و شیرین و طنزآمیز اوست.

مصطفی قلیزاده علیار افزود: دومین ویژگی شعر جوانمرد پرداختن به موضوعات و مسائل زنده و اجتماعی و ملموس مردمی است برای همین هم همه آحاد مردم ترک زبان اعم از باسواد و بی سواد و عالم و عامی و شهری و روستایی، شعر جوانمرد را دوست می دارند لذا او به عنوان یک شاعر مردمی و اجتماعی در بین همه اقشار مردم شناخته می شود.
وی تصریح کرد: سومین ویژگی شعر باباعلی جوانمرد نفوذ در دل عاشیق های آذربایجان است و بسیاری از این هنرمندان تعداد زیادی از اشعار وی را با ساز و آواز در مجالس جشن و سرور و در صدا و سیما ترنم می کنند که این توفیق بزرگ و منحصر به فرد این شاعر است.
وی خاطرنشان کرد: باباعلی جوانمرد در عین حال از شاعران اهل بیت (ع) و انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در ارومیه بشمار می رود.
این گزارش حاکی است در تقدیرنامه ای که از سوی احد هوشمند خطاب به جوانمرد نوشته شده و توسط خود او در این مراسم تقدیم شد، جوانمرد به داشتن نگاه ملی توصیف و از آن ستایش شده است.
در این مراسم تعدادی مسئولان از جمله دکتر علیزاده امامزاده رئیس کمیییون فرهنگی شورای اسلامی شهر ارومیه، بهرام اسدی، علیرضا نوروزی رئیس سابق حوزه هنری و رئیس اداره هنری اداره کب فرهنگ و ارشاد؛ حجت الاسلام عابدی مدیر عامل آرامستان های ارومیه، و ... در پیرامون شعر و شخصیت جوانمرد مطالبی ایراد کردند و سه نفر از عاشیق ها عاشیق رضا پوینده، عاشیق قربان پورولی علیار و عاشیق غلامرضا علیزاده با ساز و آهنگ اشعاری از این شاعر را برای حاضران خواندند.
همچنین بیش از 15 شاعر اشعار خود را تقدیم جوانمرد کردند از جمله اکبر حبیبی باریش، محمد میلانی، یاسین حاجی زاده، صبور شریفی، غریب اوغلو، علی صلاحلو، و ... 
در پایان ویژ نامه ای به نام "گوءروش" (دیدار) شامل زندگی نامه جوانمرد به قلم خود در بین شرکت کنندگان توزیع شد.
گفتنی است باباعلی جوانمرد متولد 1332 و بازنشسته ارتش است و تاکنون 6 جلد از مجموعه اشعارش چاپ  شده است.
همچنین امسال شش مراسم نکوداشت شاعران پیشکسوت ارومیه با عنوان  "گروءروش" (دیدار) از سوی حوزه هنری با مشارکت اداره کل فرهتگ و ارشاد استان برپا شده است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا