اخبار
کد خبر : 4038 ۱۳۹۵/۱۱/۲۶   

اخبار انتظامی آذربایجان غربی

کشف بیش از 6.3 میلیارد ریال کالای قاچاق در شمال آذربایجان غربی

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: با تلاش ماموران در شهرستان های خوی و سلماس کالاهای قاچاق به ارزش 6 میلیارد و 350 میلیون ریال در این دو شهرستان کشف شد.

به گزارش نای قلم، سردار ناصر اصلانی در گفت و گویی افزود: ماموران انتظامی شهرستان خوی حین گشت زنی در محور خوی - تبریز به یک دستگاه تریلر کشنده مشکوک شده و آن را توقیف کردند.

وی اضافه کرد: در بازرسی از این خودرو، پنج هزار و 104 ثوب البسه و یک هزار و 681 جفت کشف خارجی قاچاق کشف شد.

وی اظهار کرد: کارشناسان ارزش ریالی کالاهای کشف شده را 6 میلیارد ریال برآورد کردند.

وی ادامه داد: در این رابطه یک نفر متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضایی شد.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی همچنین از کشف 24 هزار عدد ماده محترقه از یک خودروی سواری در سلماس خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش ریالی این تعداد کالای کشف شده را نیز 350 میلیون ریال برآورد کرده اند.

سردار اصلانی اظهار کرد: در این رابطه نیز یک نفر متهم دستگیر شد.

تشدید مبارزه با قاچاق کالا محوری ترین برنامه نیروی انتظامی در سال 95 بوده و این امر در تحقق مسیر اقتصاد مقاومتی بسیار کارگشاست.

کاهش 9 درصدی سرقت در ارومیه

فرمانده انتظامی ارومیه گفت:امسال میزان وقوع سرقت نسبت به مدت مشابه سال گذشته در این شهرستان 9 درصد کاهش یافته است.

سرهنگ حسین صمدپور در گفت و گویی با اشاره به اینکه کاهش وقوع سرقت در ارومیه بیشتر از میانگین استانی و شهرستانی است، افزود: 74 درصد کل سرقت ها در این شهرستان با تلاش ماموران کشف شده است.

وی اضافه کرد: با تلاش شبانه روزی ماموران انتظامی شهرستان ارومیه، وقوع سرقت های مختلف در این شهرستان با کاهش مواجه بوده که این کاهش به میزان چهار درصد در سرقت اتومبیل، 24 درصد در سرقت موتورسیکلت، 23 درصد در سرقت منزل، 34 درصد در سرقت مغازه بوده است.

سرهنگ صمدپور اضافه کرد: 2 هزار و 99 نفر سارق سابقه دار در این مدت دستگیر شده که این تعداد 14 درصد بیشتر از سال گذشته است.

وی اظهار کرد: 53 شبکه سرقت نیز در این مدت در ارومیه شناسایی و متلاشی شده است.

وی از کاهش 22 درصدی قتل در این شهرستان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: در سال جاری همچنین با کاهش چشمگیر و 88 درصدی نزاع و درگیری در این شهرستان مواجه بوده ایم.

فرمانده انتظامی ارومیه افزود: از ابتدای سال تاکنون هفت هزار و 568 فقره پرونده نزاع و درگیری در این شهرستان تشکیل شده که از این میزان 90 درصد نزاع ها فردی بوده است.

بیش از چهار هزار ثوب پوشاک بچه و البسه خارجی در بوکان کشف و ضبط شد

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان بوکان گفت: چهار هزار و 311 ثوب پوشاک بچه و البسه خارجی هفته جاری در این شهرستان کشف و ضبط شد.

سرهنگ مجید محبعلی در گفت و گویی افزود: از مجموع اقلام مکشوفه یکهزار و 75 طاق پارچه خارجی و سه هزار و 236 ثوب البسه بچه بوده که توسط پلیس کشف و ضبط شده است.

وی ارزش اقلام کشف شده را بالغ بر یک میلیارد و 320 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: در این ارتباط 2 نفر متهم که در نقل و انتقال پارچه و کالای قاچاق خارجی فعالیت داشتند دستگیر و با تشکیل پرونده به مقام های قضایی معرفی شدند.

سرهنگ محبعلی از توقیف 2 دستگاه خودروی سواری از متهمان خبر داد و اضافه کرد: تشدید مبارزه با قاچاق کالا از برنامه های مهم نیروی انتظامی در شهرستان بوکان بوده و این موضوع در تحقق مسیر اقتصاد مقاومتی می تواند بسیار مهم باشد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا