اخبار
کد خبر : 4030 ۱۳۹۵/۱۱/۲۶   

نمايش اتحاد در ارديبهشت ۹۶

در روزهايي كه بحث همبستگی ملي از سوي اصلاح‌طلبان مطرح شد، برخي از اصولگرايان نسبت به اين طرح واكنش‌هايی نشان دادند، به عبارتي اين موضوع را برنتا‌بيدند.

برخي از اين افراد نگران هستند كه با آشتي ملي، فضايي براي آنها وجود نداشته باشد و با گسترش دوستداران انقلاب به حاشيه بروند. اين گروه از اصولگرايان تصور می‌کنند كه دايره قدرت آنها تنگ‌ شود و به همين دليل با طرح مسائلي مانند وحدت ملي جايگاه خود را از دست بدهند.

با طرح هبستگی ملی، انسجام و وحدت شکل می‌گیرد و طيف انقلابيون قوي‌تر و وسيع‌تر مي‌شود البته اين بدان معنا نيست كه ديگران خارج از گستره انقلاب هستند اما برخي تلاش مي‌كنند كه اين گستره تنگ شود.

حتي گروهي از اين افراد درصدد هستند كه آن اندازه اين دايره بسته شود كه حتي اصولگرايان ميانه‌رو هم حذف شوند. ساليان قبل، طيف پايداري تلاش داشت كه افرادي مانند محسن رضايي و علی لاريجاني نيز به كنار بروند و سردمدار همه امور شوند. حذف نيروهاي انقلابي باعث مي‌شود كه تندروها قدرت را در دست بگيرند و افراد كم ظرفيت در مصدر امور باشند. اين افراد بايد توجه كنند كه همبستگی ملي فقط از سوي اصلاح‌طلبان مطرح نشده است.

بزرگان همواره بر دفع حداقلي و جذب حداكثري تاكيد داشتند اما برخي افراد براي پيشبرد منافع خود، از اجراي هيچ مولفه‌اي دريغ نمي‌كنند. بحث همبستگی ملي، جذب حداكثري و دفع حداقلي، به نفع آنها نيست و به همين خاطر تلاش مي‌كنند كه برخلاف مسير رودخانه شنا كنند. طيف تندرو با اين استراتژي همواره به نظام و انقلاب آسيب رسانده و ديدگاه‌ آنها ثمره‌اي جز چنددستگي در كشور نداشته است. ديدگاه‌ها و مواضع اين افراد نه تنها دربين مردم و اصلاح‌طلبان، طرفداري نداشته و ندارد، بلكه در ميان اصولگرايان ميانه‌رو هم مطرود است.

در آستانه انتخابات، اين گروه باعث ايجاد شكاف در جبهه اصولگرايان شدند كه همين مساله باعث مي‌شود مانند دو انتخابات گذشته، بار ديگر شكست را متحمل شوند. مردم و افكار عمومي هيچ علاقه‌اي به مواضع اين افراد نداشته و توجهي به آنها ندارند.

اصلاح‌طلبان، اعتدالگرايان و ميانه‌روها به پشتوانه مردم مي‌توانند همبستگی ملي را رقم بزنند. ملت در انتخابات سال ۹۶ با آراي خود از تقويت وحدت حمايت خواهد كرد. گروه‌هاي مخالف وحدت با هرگونه تصميم اصلاحي و رشد‌دهنده مخالفت مي‌كنند. قابل تامل آنجاست كه اين افراد خود را موجه جلوه می دهند و به همين روش سعي در حذف ديگران دارند.

داریوش قنبری


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا