اخبار
کد خبر : 4022 ۱۳۹۵/۱۱/۲۴   

هر فردی صلاحیت نمایندگی مردم در شوراها را ندارد

یک فعال دانشجویی گفت: ممکن است برخی افراد در حوزه های ورزشی و هنری برای کشور افتخار آفریده باشند، اما لزوما این افراد صلاحیت نمایندگی شهروندان در شوراها را ندارند.

احمد بهرام زاده در گفت‌وگویی با بیان اینکه  شورای شهر همانند یک پارلمان شهری قدرتمند عمل می‌کند، اظهار کرد: شوراهای اسلامی شهر به دلیل اینکه به لحاظ عملی به صورتی مستقیم با مسائل توسعه شهری درگیرند اگر عملکردشان مهمتر از دولت نباشد کمتر از آن نیست. به همین دلیل اگر اعضای این شورا افرادی متخصص و آگاه به مسائل شهری نباشند نمی توانند در پیشبرد اهداف توسعه شهری موفق باشند.

وی گفت: ممکن است بعضی از افراد در قالب هنرمندان و ورزشکاران ما افراد افتخار ‌آفرین در حوزه های تخصصی خود بوده باشند، اما این دلیل نمی‌شود که وارد عرصه مسائل مدیریتی و شهری شوند هر چند که افراد با اخلاق و محبوبی نیز باشند اما در حوزه مسائل شهری متخصص نیستند و صلاحیت فعالیت در این حوزه را ندارند.

این فعال دانشجویی شاخص های کاندیدا شدن افراد برای انتخابات شوراها را برشمرد و اضافه کرد: مهمترین مورد در این خصوص تخصص افراد است که علاوه بر حوزه مسائل عمرانی و شهری باید در حیطه مسائل فرهنگی و اجتمای نیز دارای ایده و دغدغه باشند. مردم نیز در انتخاب های خود در این شورا باید فارغ از رنگ های سیاسی و حزبی به کاندیدای و مورد نظرشان رای بدهند.

بهرام زاده گفت:‌ با توجه به اینکه مجلس شورای اسلامی این دوره مجلس متعادل تر از دوره های گذشته است مسلماً شاهد رد صلاحیت کمتری نسبت به گذشته هستیم و بنابراین گسترده انتخاب مردم نیز بیشتر می‌شود که فرصت مناسبی است برای اینکه مردم افراد شایسته تر و متخصص تری را به عنوان نمایندگان خود در شوراهای شهر و روستا برگزینند.

وی در پایان با بیان اینکه اصلاح‌طلبان در میان مردم از جایگاه بهتری برخوردار هستند گفت: برای انتخابات این دوره مردم منتظر لیستی کاراتر و متخصص تر از سوی اصلاح‌طلبان هستند تا در حل مسائل مردم توانایی بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا