اخبار
کد خبر : 402 ۱۳۹۴/۰۵/۲۴   

پارک بانوان مصداق سرمایه‌گذاری بر کانون خانواده

* پارک بانوان فدک در ارومیه کلنگ‌ زنی می‌شود

زنان به عنوان نیمی از جمعیت جامعه در تمام عرصه‌ها حضوری فعال دارند و اگر توفیقی حاصل می‌شود قطعا با مشارکت بانوان است. در حال حاضر نیز اگر بخواهیم توسعه در جامعه تحقق بپذیرد، این امر امکان‌پذیر نیست مگر آنکه تمام اقشار جامعه در آن دخیل باشند و با توجه به اینکه حدود نیمی از جامعه ما را زنان تشکیل می‌دهند، برای توسعه کشور باید به توانایی‌ها و قابلیت‌های بانوان بیشتر توجه شود.

امروز تاثیر حضور زنان در دانشگاه‌ها، حوزه آموزش و پرورش، بهداشت و درمان و ...  بی‌بدیل است، لذا استمرار حضور موثر زنان در خانواده و جامعه نیازمند ایجاد و حفظ  روحیه‌ای بانشاط در این قشر از جامعه بوده و در این راستا توسعه فضاهای ورزشی و تفریحی و تفرجگاه‌های ویژه بانوان به دور از برخی محدودیت‌ها، امری ضروری است.

نگاه جدی به مقوله ورزش در سلامت جامعه به ویژه مادران که مربیان واقعی و تربیت‌کننده نسل آینده کشور هستند یک اصل ضروری است. از این رو نگاه ویژه به حوزه بانوان و برطرف کردن مشكلات آنان زمینه‌ساز رشد و اعتلای بیش از پیش فرهنگ جامعه است.

احداث پارک بانوان؛ در واقع پاسخ به نیازی است که به دلیل محدودیت های جامعه یا ترجیح شخصی، برای بانوان به وجود آمده است و به اعتقاد برخی از جامعه شناسان، این مسئله می تواند تا حدی به تخلیه هیجانات زنان منجر شود.

زن در خانواده نقش اساسی و کلیدی در تربیت فرزندان داشته و نوع تربیت نیز نقش بسزایی در شکل گیری فرهنگ جامعه دارد و چنانچه زن یا مادر در خانواده دچار مشکل جسمی یا روحی شود، همه ی خانواده تحت تاثیر آن مشکل قرار خواهند گرفت. در این راستا، ایجاد پارک بانوان برای توسعه سلامت زنان جامعه، امری حائز اهمیت است.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه می گوید: پارک بانوان فدک در منطقه ۵ ارومیه، هفته جاری کلنگ‌ زنی می‌شود.

لطیفه مبین  اظهار می دارد: دو پارک بانوان برای ایجاد در ارومیه اختصاص یافته که یکی پارک حلاوت‌کار به مساحت دو هکتار و پارک جنگلی فدک به مساحت چهار هکتار است که در هفته جاری کلنگ‌زنی می‌شوند.

وی درباره تجهیزات پارک بانوان اظهار می دارد: مدیریت، نگهبانی، مهدکودک، کتابخانه، فضای ورزشی و خدماتی، پیست اسکیت و دوچرخه سواری، آمفی تئاتر در فضای باز، بوفه، کافی شاپ، وسایل بازی مخصوص کودکان، غرفه های خوداشتغالی، نمایش غرفه‌های صنایع دستی بانوان و نیز طراحی استخر روباز برای بانوان در پارک فدک از تجهیزات مربوط به پارک‌ بانوان است.

مبین خاطرنشان می کند: برنامه‌های ما در کوتاه مدت ایجاد پارک در هر منطقه، در میان مدت ایجاد دو پارک در هر منطقه و در بلندمدت نیز پارک‌های مربوطه در دسترس تمام بانوان است.

وی بیان می کند: هدف ما از پارک بانوان ایجاد محیطی امن برای بانوان است که از سلامت و نشاط روحی برخوردار باشند و علاوه بر آن محل اشتغال و آموزش و برگزاری کلاس‌های آموزشی و ارائه خدمات نیز از جمله اهداف شورای اسلامی شهر ارومیه است.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: در نظر داریم پارک بانوان را در کنار فضای سبز عمومی و خانوادگی تاسیس کنیم اما درختان محیط را برای ایجاد فضای سبز قطع نکرده و تنها در مواقع ضروری درختان را جابه‌جا می‌کنند.

وی تصریح می کند: متأسفانه باغ نرگس تنهاترین پارک بانوان در ارومیه است و به این علت پاسخگوی مناسبی برای مراجعه‌کنندگان این مرکز نیست.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا