اخبار
کد خبر : 4011 ۱۳۹۵/۱۱/۲۳   

3900 بیمار خاص در آذربایجان غربی شناسایی شده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: سه هزار و 900 بیمار خاص شامل بیماران مبتلا به ام اس، تالاسمی و هموفیلی و همچنین بیماران دیالیزی در استان شناسایی شده است.

به گزارش نای قلم جواد آقازاده در گفت و گویی افزود: از این تعداد 2 هزار و 120 نفر بیمار مبتلا به ام اس، 113 نفر بیمار مبتلا به بیماری خونی تالاسمی، 267 بیمار هموفیلی و یک هزار 402 نفر بیمار دیالیزی هستند.
وی اضافه کرد: از سال 91 که طرح مساعدت دارویی بیماران خاص در آذربایجان غربی به اجرا درآمده بیش از 53 میلیارد ریال برای تخفیف و مساعدت‌های دارویی بیماران خاص، صعب‌العلاج و بی‌بضاعت پرداخت شده که از این میزان افزون بر 52 میلیارد و 800 میلیون ریال در زمان فعالیت دولت تدبیر و امید بوده است.
وی اظهار کرد: پس از پایش و احراز صحت بیماری، با توجه به مبلغ پیش‌فاکتور صادره از سوی داروخانه، برای خرید داروی جدید با 30 تا 70 درصد تخفیف معرفی نامه صادر می‌ شود.
وی ادامه داد: از ابتدای اجرای طرح تاکنون 15 هزار و 94 نفر بار از این طرح بهره مند شده اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: سقف کمک‌های هزینه دارویی برای بیماران 70 میلیون ریال است که سعی می کنیم در این خصوص کمک کار بیماران باشیم.
به گزارش ایرنا، در آذربایجان غربی سه داروخانه طرف قرارداد با معاونت غذا و داروی استان جهت اخذ تخفیف دارویی وجود دارد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا