اخبار
کد خبر : 3996 ۱۳۹۵/۱۱/۲۱   

پلیس فتا آذربایجان غربی قادر به کشف همه جرایم فضای مجازی است

فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان غربی: پلیس فتا آذربایجان غربی قادر به کشف همه جرایم اینترنتی در فضای مجازی است به طوری که در ۱۰ ماهه امسال‌ ۳۲ فقره جرم صورت گرفته در حوزه فضای مجازی شهرستان بوکان ۳۱ مورد آن کشف شده است.

سردار ناصر اصلانی در مراسم تودیع و معارفه فرمانده نیروی انتظامی این شهرستان که در سالن شهید رجایی فرمانداری بوکان برگزار شد ضمن تبریک ایام مبارک دهه فجر اظهار داشت: ما مدیون انقلاب و نظام جمهوری اسلامی هستیم چرا که انقلاب ما انقلابی مردمی بود و مردم با اراده خود بانی آن شدند و از همه اقشار برای انقلاب شهید دادند و برای پاسداشت آن لازم است که گوش به فرمان توصیه‌های مقام معظم رهبری باشیم.

اصلانی بیان کرد: یکی از تهدیداتی که در رابطه با نظام جمهوری اسلامی ایران وجود دارد تحریک جوانان به سمت تجمل‌گرایی و اشراف‌گرایی است بنابراین باید جوانان را آگاه کنیم تا با وسوسه دشمنان گمراه نشوند.

وی با اشاره به شاخص‌هایی توصیه شده از طرف مقام معظم رهبری افزود: پایبندی به قوانین و ارزش‌های اسلامی، حمایت از مظلومان و اقشار ضعیف جامعه  و تقوای دینی و سیاسی از مهمترین این شاخص‌ها است و این‌که مسئولین باید خدمت بی‌منت برای مردم انجام دهند.

اصلانی با تاکید بر این امر که امروزه پلیس، پلیس دانش بنیان است، گفت: پلیس بر تمامی جامعه اشراف کامل دارد و جرایم اینترنتی را کامل شناسایی کرده و در صدد کنترل آنها است.

وی تصریح کرد: پلیس فتا در کشور و استان پلیسی توانمند است و فضای مجازی را که به قتل گاه جوانان تبدیل شده کنترل و با کمک والدین و نهادهای مربوط و با ارائه آموزشهای لازم برای شناخت دنیای واقعی و ماهیت اصلی این فضا به جوانان و استفاده درست از آن تلاش می‌کند.

فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان غربی با اشاره به احداث ساختمان پلیس راه شهرستان بوکان اظهار داشت: نیروی انتظامی باید بر اساس ساختار برنامه‌ریزی داشته باشد بر این اساس ما برنامه و نیازمندی‌های استان را اعلام کرده‌ایم اما تا مصوب شود زمان می‌برد و با برنامه ریزی‌هایی که سال گذشته در این رابطه با هماهنگی نیروی انتظامی و فرمانداری انجام شده اعتبار آن در بودجه شورا و شهرداری مصوب شده و اگر ساختمان آن ساخته شود ما نیروهای خود را در آن مستقر می‌کنیم.

اصلانی گفت: بیشترین خطا در تصادفات خطای انسانی است و در شهرستان بوکان آمار تصادفات نسبت به سال گذشته 15 درصد افزایش یافته است که این آمار نشان‌ دهنده ضرورت توجه روزافزون به امر رانندگی و رعایت قوانین و مقرارت است.

فرمانده نیروی انتظامی آذربایجان غربی با بیان این‌که امسال در شهرستان بوکان 18 هزار تماس مردمی با سامانه پلیس گرفته شده افزود: رتبه نخست در تماس‌های مردمی را تصادفات، دوم نزاع، سوم مواد مخدر، چهارم سرقت و پنجم مسائل اخلاقی و ناهنجاری‌های اجتماعی تشکیل داده است.

وی با تشریح اقدامات نیروی انتظامی شهرستان بوکان بیان کرد: با اعتمادی که بین مردم و نیروی انتظامی در شهرستان وجود دارد اقدامات قابل قبولی صورت گرفته و در جرایم در برخی بخش‌ها نسبت به سال گذشته کاهش 100 درصدی، قتل عمد 50 درصد، وقوع سرقت 15 درصد، جرایم امنیتی 36درصد، تجمعات غیر مجاز 79 درصد کاهش وجود داشته و افزایش 180 درصدی دستگیری افراد ورود غیر مجاز و بیگانه و افزایش 1000 درصدی کشفیات مواد مخدر وجود نیز داشته است.

فرماندهی نیروی انتظامی آذربایجان غربی تصریح کرد: در 10 ماهه امسال‌ 32 فقره جرم در حوزه فضای مجازی صورت گرفته که 31 مورد آن کشف شده است و البته با همکاری مردم و درک آنها از این فضا بهتر می‌توان آن را کنترل کرد.

به گزارش تسنیم در این مراسم از زحمات سرهنگ بهزاد بندریان  تقدیر و سرهنگ مجید محب علی  به عنوان فرمانده نیروی انتظامی بوکان معرفی شد.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا