Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 3992 ۱۳۹۵/۱۱/۲۰   

میثاق شاعران ارومیه با آرمان های امام راحل در دهه فجر+ تصاویر

روزهای پیروزی انقلاب اسلامی؛ روزهای ماندگار و فراموش نشدنی در تاریخ ملت بزرگ ماست، راهبری آن برعهده امام خمینی (ره) به منزله رساترین فریاد تاریخ بود که برای به فرجام رساندن آن با تمام وجود تلاش کرد، روح آزادی خواهی و ظلم ‌ستیزی را در میان ستمدیده گان دمید و ملت ایران اسلامی با لبیک به ندای امام خود به سلطه قدرت های بزرگ در این مرز و بوم پایان دادند.
 استمرار هر انقلابی به زنده نگه داشتن انگیزه ها و دستاوردهای آن وابسته است، انقلاب شکوهمند اسلامی نیز که مبتنی بر بینش عمیق توحیدی و الهام گرفته از انقلاب سرخ عاشورای حسینی بود بعد از گذشت سی و هشت سال همچنان بر مدار ارزش های اسلامی بوده و ملت این سرزمین روحیه انقلابی را حفظ کرده اند. 

از آنجائیکه یکی از رسالت ها و جهت گیری های «شعر انقلاب» عبارت است از «جهت بخشی» و «امید آفرینی» نسبت به آینده، بدون اغراق نیست اگر عنوان کنیم که شعر و ادبیات یکی از عوامل نهادینه شدن و انتقال ارزش های انقلاب اسلامی به آیندگان بوده چرا که سروده ها تاریخ اعتبار ندارند و تاریخ انقضایش به سر نمی‌رسد.

در این راستا مراسم "عصر شعر انقلاب" با عنوان "میثاق با فجر" در راستای گرامیداشت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ارج نهادن به شعرایی که در پیوند نسل ها اثرگذار بوده اند،  به همت حوزه هنری، بسیج هنرمندان و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در محل سالن اجتماعات حوزه هنری استان برگزار شد.

در این محفل شاعرانه شعرای انقلابی به شعرخوانی پرداختند و حال و هوای خاصی را در این محفل به‌ وجود آوردند؛ شاعرانی که رسالت را به خوبی انجام داده اند و با خلاقیت های ادبی و هنری و سروده های انقلابی خود با زبان شعر، جامعه را به سوی افقی روشن و آینده ای پرامید سوق می دهند.

فرمانده سپاه شهدا، رئیس حوزه هنری و مسئول انجمن های ادبی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی سخنرانان این همایش بودند.

در ادامه این مراسم از نرم افزار چند رسانه ای انقلاب اسلامی رونمایی شد. حجت الاسلام محمد داداش زاده مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: این نرم افزار برای نخستین بار در کشور و در مدت یک سال توسط واحد تشکل های دینی تبلیغات اسلامی استان و به همت هادی مختاری طراحی شده است.

این نرم افزار "تاریخ انقلاب اسلامی" در استان آذربایجان غربی را به روایت اسناد، بخش کتاب‌های چاپی و سایر بخش ها تبیین کرده است.

این مراسم با تجلیل از شاعران، نویسندگان و رسانه های فعال در حماسه 9 دی به پایان رسید.

برای دیدن تصاویر اینجا کلیک کنید.


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا