Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 3987 ۱۳۹۵/۱۱/۲۰   

انقلاب اسلامی؛ انقلاب فرهیختگان و نخبگان است

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی شاعران را سرمایه های معنوی اجتماعی عنوان کرد و گفت: انقلاب اسلامی؛ انقلاب فرهیختگان و نخبگان است و پیام و رسالت جهانی دارد.

به گزارش نای قلم، سردار عابدین خرم در مراسم "عصر شعر انقلاب" با عنوان "میثاق با فجر" با بیان اینکه شعر و ادبیات با زنده نگه داشتن مجاهدت های مجاهدان راه خدا و گرامی داشتن ارزش های انقلاب اسلامی سهم بسزایی و نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کرده است، اظهار کرد: پیام این انقلاب را تنها از طریق زبان هنر می توانیم به دنیا صادر کنیم.

وی زبان هنر را بهترین زبان انتقال دستاوردهای انقلاب برشمرد و افزود: زبان "هنر" زبان "قومیت، جمعیت و جغرافیا" نیست بلکه زبان مشترک تمام جوامع انسانی است.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی سپس نقش و تاثیرگذاری مقام معظم رهبری در هدایت و راهنمایی شاعران را خاطرنشان کرد.

وی با بیان اینکه شاعران گل ها و رویش های انقلاب هستند، اظهار کرد: هنر متعهد و انقلاب اسلامی پیوند ناگسستنی دارند، چرا که هم هنر در خدمت انقلاب اسلامی قرار دارد و هم انقلاب اسلامی به هنر بها می‌دهد و در این میان  شعر و ادبیات یکی از رشته مهم هنری است که مورد توجه خاصی قرار گرفته است.

خرم متذکر شد: در عرصه های هنر مشکل داریم اما در ادبیات، شعر، پایداری و مقاومت شاهد فعالیت خوب شعرا و ادیبان هستیم به طوری که تولیدات ادبی به سمت کمال می رود.

وی به حماسه 9 دی نیز اشاره و خاطرنشان کرد: نویسندگان، شعرا و رسانه ها در زمینه حماسه 9 دی یک حرکت انقلابی، فکری و هنری از خود عرضه کردند و این باعث بسی خوشحالی است که این قشر مواقع حساس سیاسی، انقلابی و اجتماعی را درک می کنند و متناسب با نیازها و مقتضیات جامعه از خود آثاری باقی می گذارند.

"عصر شعر انقلاب" با عنوان "میثاق با فجر"در راستای گرامیداشت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ارج نهادن به شعرایی که در پیوند نسل ها اثرگذار بوده اند، به همت حوزه هنری، بسیج هنرمندان و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در محل سالن اجتماعات حوزه هنری استان برگزار شد.

این مراسم با تجلیل از شاعران، نویسندگان و رسانه های فعال در حماسه 9 دی به پایان رسید.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا