اخبار
کد خبر : 3984 ۱۳۹۵/۱۱/۱۹   

استاندار: در محرومیت زدایی از چهره روستاها مصمم هستیم

پنج هزار و 200 خانوار از آب آشاميدني سالم و بهداشتي برخوردار شدند

ساماندهی نواحی روستایی و کمتر توسعه یافته با هدف زدودن غبار محرومیت های به جا مانده از  گذشته های دور و نزدیک از اهداف و آرمان های دولت ها و از دغدغه های اساسی مسئولان دستگاه های اجرایی است.

به گزارش نای قلم، پس از انقلاب شکوهمند اسلامی، کارهای زیادی برای محرومیت‌زدایی و توسعه روستاها انجام شده چه بسا این را نیز باید اضافه کرد که به دلیل فقدان تخصیص منابع‌ کافی توسعه متوازن در روستاها محقق نشده است.

در این راستا به همت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی، بهره برداري همزمان از طرح هاي آبرساني به 41 روستاي استان به صورت نمادین در روستای ترکمان ارومیه و با حضور استاندار آذربایجان غربی آغاز شد.

عمليات اجرايي آبرساني به اين تعداد روستا در شهرستان هاي اروميه، بوكان، ماكو، مياندوآب، پلدشت، سلماس، تكاب، سردشت، شوط، چايپاره، خوي، اشنويه، پيرانشهرو نقده به اتمام رسيده و بهره برداري از آنها آغاز شد.

با بهره برداري از اين طرح ها پنج هزار و 200 خانوار با 20 هزار نفر جمعيت از آب آشاميدني سالم و بهداشتي برخوردار می شوند.

همچنين در این ایام عمليات اجرايي آبرساني به 35 روستاي استان با 72 ميليارد ريال اعتبار مصوب، آغاز مي شود.

آبرساني به مجتمع پنج روستايي فيروزيان اروميه، مجتمع دو روستايي كردكسپيان پيرانشهر، تامين و احداث خط انتقال مجتمع سه روستايي عزت آباد خوي و مجتمع 12 روستايي يونسلو نقده از جمله اين طرح ها هستند که با اتمام و بهره برداري از اين طرح ها چهار هزار و 234 خانوار روستايي با 18 هزار و 229 نفر جمعيت از آب آشاميدني سالم و بهداشتي برخوردار می شوند.

استاندار آذربایجان غربی در این مراسم گفت: در محرومیت زدایی از چهره روستاهای استان بسیار مصمم هستیم.

قربانعلی سعادت محرومیت‌زدایی را از دستاوردهای ملموس انقلاب دانست.

وی اظهار کرد: مصداق محرومیت‌زدایی را می‌توان در توجه نظام جمهوری اسلامی ایران به بخش روستایی مشاهده کرد.

استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: بعد از انقلاب اسلامی به دلایل زیادی از جمله جنگ تحمیلی و مشکلات در پی آن و پس از آن ناامنی های موجود در منطقه، دچار برخی مشکلات و عقب ماندگی ها شده ایم.

وی افزود: در 38 سال گذشته بسیاری از محرومیت ها و سختی ها را پشت سر گذاشته ایم و امروز جمهوری اسلامی به برکت قدرت مردم خود و با اقتدار در برابر توطئه های دشمنان ایستاده است.

سعادت با بیان اینکه دشمن همیشه در نظر دارد تا کشور ما را دچار عقب‌ماندگی کرده تا هرگز نتوانیم به رشد و توسعه برسیم، گفت: دشمنان از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون برای رسیدن به اهداف شوم خود سنگ‌اندازی‌های بسیاری را کرده‌اند اما هر بار با ولایتمداری و هوشیاری و بصیرت ملت ایران، توطئه‌های دشمنان از بین رفته است و با وجود محدودیت ها و تحریم ها مملکت خود را آباد کردیم.

استاندار با بیان اینکه دهه فجر تحقق بخش احکام اسلامی است، خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) حکم اسلام را به پشتیبانی مردم جاری و ساری و جمهوری اسلامی را تاسیس کردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در راستای رفع مشکلات روستای ترکمان قول مساعد داد.

در دولت یازدهم در 402 روستای استان عملیات اجرایی داشته ایم

مدير عامل شركت آب و فاضلاب روستايي آذربايجان غربي هم در این مراسم گفت: قبل از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید جمعیت تحت پوشش 79 درصد بود که در شرایط حاضر 83.15 درصد از جمعیت استان تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی استان قرار گرفته است.

کاظم محمدي اقدم با بیان اینکه در دولت یازدهم در 402 روستای استان عملیات اجرایی داشته ایم، توضیح داد: در دولت تدبیر و امید در مجموع هر روز 40 خانوار به طور روزانه از آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند شده‌اند.

وی میزان بهره مندی جمعیت روستایی بالای 20 خانوار از خدمات آب و فاضلاب روستایی استان را 98.6 درصد اعلام کرد و گفت: یک میلیون و 240 هزار نفر از روستاییان تحت پوشش این مجموعه هستند.

به گفته محمدی اقدم سالانه 79 میلیون متر مکعب آب تامین و در دسترس مردم ساکن در روستاها قرار می گیرد.

وی کل مشترکان خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی استان آذربایجان غربی را بیش از 260 هزار مشترک اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی همچنین از تحقق 55 درصدی اجرای پروژه های اقتصاد مقامتی در روستاهای استان خبر داد.
محمدی اقدم با بیان اینکه 32 پروژه اقتصاد مقاومتی در روستاهای استان اجرا هستند، اعتبار اختصاص یافته برای این پروژه ها را 462 میلیارد ریال عنوان کرد.
وی گفت: با اجرای پروژه های اقتصاد مقامتی در قالب 157 روستا، آب آشامیدنی سالم و بهداشتی 71 هزار نفر از جمعیت روستایی استان تامین می شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی، اجرای 272 کیلومتر خط انتقال، 376 کیلومتر شبکه توزیع، حفر 20 حلقه چاه ، بازسازی و بهسازی 355 دهنه چشمه و بازسازی و احداث 66 هزار و 140 مترمکعب مخزن ذخیره آب را از جمله عملیات پیش بینی شده در اجرای این طرح ها عنوان کرد.

وی در ادامه سخنان خود گفت: آب 232 روستای حاشیه‌ای به دنبال بحران دریاچه ارومیه لب شور شده بود که با تغییر منشا تامین آب مورد نیاز و اتصال به شبکه آب روستاهای دیگر کیفیت آب 172 روستا تا کنون بهبود یافته است.

مدير عامل شركت آب و فاضلاب روستايي آذربايجان غربي میزان مطلوبیت آب شرب روستایی را 96.82 درصد اعلام و اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع آب شرب مورد استفاده در روستاها روزانه و به صورت مستمر نمونه برداری و پایش می شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا