Warning: mysql_pconnect(): MySQL server has gone away in C:\inetpub\vhosts\nayeghalam.ir\Arshive.nayeghalam.ir\conf\confing.php on line 9
 

اخبار
کد خبر : 3978 ۱۳۹۵/۱۱/۱۷   

شهردار ارومیه: تعامل بدون توجه به حاشیه ها سیاست کاری ما است

لعیا نورانی زنوز/ نشست خبری شهردار ارومیه با خبرنگاران در محل سالن جلسات شهرداری همراه با حاشیه‌هایی برگزار شد.

به گزارش نای قلم، این نشست خبری در حالی برگزار شد که رسانه های منتقد و مخالف شهرداری با گرایشات سیاسی مختلف، مجوزدار و بدون مجوز حضور داشتند.

 سقف جلسه یک و نیم ساعت اعلام شد اما به علت پرسش خبرنگاران و ایجاد فضای متشنج، مدت زمان این نشست تا سه ساعت طول کشید و شخصیت محمد حضرت پور نیز باعث شد تا پاسخ سوال‌های خبرنگاران را با طمانینه بدهد، حتی در مواردی که سوال خاصی از او پرسیده می‌شد، شهردار به‌ خوبی فضا را مدیریت می‌کرد و با شیوه خود، پاسخ خبرنگار را می‌داد.

مهم‌ترین سوالی که در این نشست از شهردار پرسیده شد، پیرامون فرهنگ سرای رسانه شهرداری ارومیه بود چرا که ایجاد این فرهنگ سرا شائبه و ابهاماتی به دنبال داشت.

شهردار ارومیه بعد از انتصاب احد یوسفی، مدیرعامل جدید سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه طی نامه ای دستور تشکیل فرهنگ سرای رسانه شهرداری ارومیه را به وی ابلاغ کرد که ایجاد کتابخانه تخصصی، بانک اطلاعات، آرشیو مطبوعات و تولیدات آثار خبرنگاران با جمع اوری همه کتاب های تخصصی حوزه رسانه، صدور شناسنامه حرفه ای و تخصصی برای همه خبرنگاران شهر اورمیه، ایجاد اتاق گپ رسانه ای برای گفت و گو و تبادل نظر خبرنگاران، آموزش و بهبود وضعیت فنی خبرنویسی، مطالعات پژوهشی در خصوص رسانه ها و جامعه مخاطبین، تلاش برای آگاه سازی جامعه در خصوص مسائل مختلف اجتماعی، برگزاری دوره های آموزشی خبرنگاری و عکاسی، ایجاد تعامل و حلقه واسط تشکل های مردم نهاد حوزه رسانه و واسپاری آموزش و برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی با نظارت دستگاه های ذیربط، اداره کل ارشاد و سازمان آموزش فنی و حرفه ای، ایجاد تالار افتخارات روزنامه نگاران، برگزاری جلسات تخصصی آسیب شناسی و نقد تولیدات رسانه ای و تولیدات رسانه ای ارگانی و تنظیم و تدوین سند راهبردی اطلاع رسانی تخصصی در رسانه های آزاد، ارگانی، دولتی و دانشجویی بخشی از اهداف تشکیل فرهنگ سرای رسانه است که شهردار ارومیه بر اجرایی شدن آن ها تاکید کرده است.

تشکیل فرهنگ سرای رسانه شهرداری ارومیه انتقادهایی را به دنبال داشت که در این نشست خبری مطرح شد، از جمله اینکه با وجود خانه مطبوعات نیازی به تشکیل فرهنگ سرای رسانه شهرداری نیست و اهداف در نظر گرفته شده در راستای وظایف شهرداری، فرهنگسرا و مدیریت شهری نیست چرا که متولی رسانه ها اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و ساماندهی آن ها جزو وظایف خانه مطبوعات است و اگر شهرداری ارومیه در صدد حمایت از رسانه هاست می تواند روابط عمومی را با تشکیل کمیته رسانه تقویت کند.

اما موافقان این طرح نیز معتقدند فرهنگ سرای رسانه پایگاه و جایگاه مناسبی برای انجام تعاملات رسانه ای و تقویت ارتباط مدیریت شهری با رسانه ها به عنوان نمایندگان افکار عمومی و مردم و تأثیرگذاری مطلوب تر رسانه ها بر فرهنگ شهروندی است.

با توجه به فقدان جایی مناسب برای اصحاب رسانه فرهنگسرای رسانه می تواند پایگاه و محل تجمع اصحاب رسانه و خبرنگاران، افزایش سطح آگاهی شهروندان و ارتقای سواد رسانه ای شهروندان باشد.

شهردار ارومیه در پاسخ به این ابهامات با بیان اینکه در مقابل انتقادها پرخاشگری جایی ندارد و الان زمان گفت و گو است و باید با گفتمان مشکلات خود را حل کنیم، گفت: متولیان فرهنگ سرای رسانه شهرداری ارومیه باید آستانه تحمل خود را بالا ببرند و با سعه صدر تمام اصحاب رسانه را زیر چتر خود درآورند.

حضرت پوربا اشاره به اینکه  در یک سال دیگر به صورت انتخاباتی اعضای آن انتخاب می شود، افزود: این حرکت شروع شده و کمک کنید تا این مسیر عملی شود، نه اینکه قبل از شروع متوقف شود.

شهردار ارومیه با ذکر اینکه تشکیل فرهنگ سرای رسانه به هیچ عنوان انتخاباتی نیست، تاکید کرد: اصحاب رسانه نباید اجازه دهند از فرهنگ سرای رسانه سوءاستفاده ابزاری شود و اگر شاهد چنین مواردی باشیم اجازه فعالیت آن را نخواهیم داد.

وی با بیان اینکه فرهنگ سرای رسانه متعلق به اشخاص نیست، تصریح کرد: این فرهنگ سرا متعلق به تمام اصحاب رسانه با هر دیدگاه و وابستگی سیاسی است و کمک کنید تا مسیر رشد و تعالی را طی کند.

شهردار ارومیه با بیان اینکه با وجود اختلافِ سلیقه می توانیم به پیشرفت شهر کمک کنیم توصیه کرد برای رفع ابهامات و شائبه های ایجاد شده منتقدان و موافقان ایجاد فرهنگ سرای رسانه در یک محفل دوستانه انتقادهای خود را مطرح کنند تا به خروجی قابل قبولی برسند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید به اینکه تعامل و همکاری بدون توجه به حاشیه ها سیاست کاری ما است، اذعان کرد: دفاع و تقابل برخی از رسانه‌های طرفدار و منتسب به شهرداری از انتقاداتی که به حق است و باید در فضای منطقی پاسخ داده شود، خوشایند مجموعه مدیریت شهری و شهروندان نیست و باید این خط قرمز را رعایت کنند چرا که با هیچ جریانی مشکل نداریم و از هر نقدی برای توسعه شهر استقبال می کنیم و همه انتقادات را با دیده منت می پذیرم و برای همه آن ها احترام قائلم.

وی با بیان اینکه تنها منبع و مرجع اعلام مواضع شهردار و مجموعه مدیریت شهری حوزه روابط‌ عمومی است، تصریح کرد: هیچ کس حق ندارد از جانب بنده وارد درگیری های سیاسی و رسانه ای شود و هر حرفی که از طریق خود من و روابط عمومی شهرداری گفته شود تنها موضع من در قبال اتفاقات شهری و غیره است.

حضرت پور خاطرنشان کرد: تمام تلاشم در پنج سال گذشته تعامل و همکاری با مسئولان اجرایی، قضایی و نظارتی برای پیشبرد امورات، توسعه و پیشرفت شهری است.

شهردار ارومیه ادامه داد: اطرافیان و نیز یاران سیاسی و جناحی من از حاشیه‌سازی‌های بی‌جا و نامناسب خودداری کنند تا با آرامش نسبت به حل و فصل معضلات و مشکلات شهری اقدام کنیم.

وی در خصوص سوالی در مورد شایعه استعفای خود، نیز گفت: استعفای من از سمت شهرداری یک شیطنت رسانه ای است و آن را تکذیب می کنم و ماندن و رفتن ما در شهرداری به خواست مردم بستگی دارد و در صورت خواست و موافقت مردم برای تحقق افق 1404 شهر ارومیه در کنار مردم خواهم بود.

شهردار در پاسخ به سوالی مبنی بر انفصال شهردار از جایگاه حقوقی توسط مراجع قضایی، نیز بیان کرد: من به عنوان شهردار در برخی از تخلفات سازمان ها و تمام اتفاقات شهرداری در دادگاه حضور می یابم  و حکم چهار ماه حکم انفصال من از شهردار مربوط به شکایت در تخلف درباره یک ساختمان توسط شهروندی بود که مسئولیت اصلی ان با شهرداری و راس ان مجموعه شهردار است که با پرداخت جریمه و وساطت استاندار محترم آذربایجان غربی خاتمه یافت که از نهادهای مرتبط با این قضیه تشکر می کنم.

بدهی ۱۱۰میلیاردتومانی شهرداری ارومیه به پیمانکاران و سیستم بانکی

حضرت پور در بخش دیگری از سخنان خود به بدهی های شهرداری ارومیه اشاره و تصریح کرد: شهرداری ارومیه ۱۱۰ میلیارد تومان به پیمانکاران و سیستم بانکی بدهکار است این درحالیست که شهرداری ۱۰۷ میلیارد تومان دریافتی از مردم دارد.

وی اضافه کرد: هم اکنون شهرداری ارومیه ۲۰ میلیارد تومان کسری دارد که تلاش می شود از طریق مودیان جبران کنیم.

وی بودجه مصوب شهرداری را یک هزار و ۲۶۰ میلیارد تومان عنوان و خاطرنشان کرد: مقرر است ۱۵۰ میلیارد تومان این بودجه از محل فروش املاک تأمین شود اما با توجه به اینک درآمدهای غیر نقدی شهرداری کاهش یافته است امکان فروش این املاک نیز وجود ندارد و این امر شبب شده است تا بیمه و حقوق کارکنان شهرداری تا حدودی به تأخیر افتد.

شهردار ارومیه به درآمد ۳۵۰ میلیارد تومانی شهرداری ارومیه اشاره و اضافه کرد: ۱۵۰ میلیارد تومان از این در آمد از طریق فروش املاک تأمین می‌شود که بخاطر رکود حاکم بر وضعیت اقتصادی کشور درآمد شهرداری ارومیه نیز از این محل کاهش یافته است.

حضرت‌پور در خصوص عدم‌ پرداخت حقوق کارکنان و کارگران تحت ‌پوشش شهرداری ارومیه هم  توضیح داد: آخرین حقوق واریزی در شهرداری ارومیه مربوط به آذرماه و نیز آخرین موعد تسویه بیمه کارکنان آبان‌ماه است و تلاش می شود در روزهای آینده نسبت به واریز بیمه آذرماه اقدام شود.

وی با بیان اینکه در گذشته کارگران خدماتی در شهرداری از آبان ماه تا اردیبهشت ترخیص می کردند و در ماه های بعدی به کار می گیرند ولی الان این کار صورت نمی گیرد، متذکر شد: یکی از بدترین سیاست های گذشته در شهرداری راه اندازی شرکت های پیمانکاری نیروها بود که در شرایط حاضر نیز مهمترین مشکل ما در شهرداری است.

وی از کارکنان شهرداری قدردانی و از کارکنان شهرداری ارومیه به دلیل مشکلات پیش آمده مبنی بر تاخیر در حقوق ها عذر خواهی کرد و گفت: تلاش می کنیم این مشکل هر چه زودتر جبران شود.
حضرت پور به تعداد نیروهای مشغول به‌کار فعلی در شهرداری ارومیه اشاره کرد و افزود: تعداد نیروهای مشغول به کار چهار هزار و 417 نفر است که این آمار در مقایسه با سال 91 و زمان تحویل ‌گرفتن پست شهرداری توسط وی تنها 201 نفر افزایش نشان می‌دهد.
وی در تشریح آمار نیروها خاطرنشان کرد: آمار پرسنل سال 91 که من آمدم 180 نفر رسمی، 13 مامور به خدمت، 17 پیمانی، 509 کارگر رسمی، یک هزار و 621 نفر کارگر قراردادی، 291 نفر کارگر فصلی و موقت، 260 نفر شرکتی، یک هزار و 120 نفر پسماند، 205 نفر راننده استیجاری که سرجمع شامل چهار هزار و 216 نفر بود و سال 95 کارمندان رسمی 189 نفر، مامور 10 نفر، پیمانی 204 نفر، کارگر رسمی 209 نفر، قراردادی یک هزار و 229 نفر، شرکتی 345 نفر، پسماند یک هزار و 70 نفر پسماند و سایر واحدها که در مجموع چهار هزار و 417 نفر است که در شهرداری مشغول فعالیت هستند.

دولت و شهرداری توان مالی خرید اراضی پادگان لشگر ۶۴ ارومیه ندارد

این مقام مسئول در خصوص خرید اراضی پادگان لشگر ۶۴ ارومیه افزود: در تغییر ساختار ۷۶ هکتاری پادگان لشکر ۶۴ ارتش در ارومیه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سهم ارتش از این زمین‌ها است که اگر تبدیل به میراث فرهنگی و فضای فرهنگی شود باید این مبلغ به ارتش پرداخت شود، اما در حال حاضر دولت و شهرداری توان مالی خرید این زمین را ندارد.

حضرت پور گفت: خرید اراضی ۱۲۰۰ میلیارد تومانی پادگان لشگر ۶۴ ارومیه از عهده شهرداری خارج است چرا که ماهانه ۱۲ میلیارد تومان برای نگهداری شهر ارومیه اعتبار نیاز است اما به سبب رکود بازار مسکن تأمین این اعتبارات شهرداری را با مشکل روبه‌رو کرده است.

شهردار ارومیه با اشاره به اینکه برابر احکام ماده ۵، سهم شهرداری از اراضی پادگان لشکر ۶۴ ارومیه به کاربری فرهنگی و فضای سبز اختصاص یافته است اضافه کرد: تصمیمی که به بقیه این اراضی گرفته شده تبدیل و حفظ میراث فرهنگی است اما ارتش مخالف این امر بوده و برای اینکه ارتش از این اراضی به انتفاع برسد باید بقیه اراضی خریداری شود که یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای خریداری آن اعتبار نیاز است.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا