اخبار
کد خبر : 397 ۱۳۹۴/۰۵/۲۳   

بیشترین بازی‌ رایانه‌ای غیرمجاز از رشت و ارومیه جمع‌آوری شده است

*نزدیکی به مرز ترکیه علت وجود بیشترین بازی‌ رایانه‌ای غیرمجاز در اروميه است

رئیس ستاد مبارزه با بازی‌های غیر مجاز بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، گفت: بیشترین بازی‌ رایانه‌ای غیرمجاز از دو شهرستان رشت و ارومیه جمع‌آوری شده است.

به گزارش ناي قلم، خسرو کردمیهن در خصوص گزارشی از اجرای طرح جمع‌آوری بازی‌های غیرمجاز رایانه‌ای از ابتدای تابستان سال جاری، اظهار کرد: در حال حاضر به دلیل اینکه در میانه اجرای طرح هستیم نمی‌توان آمار و گزارش دقیقی از نتایج آن ارائه کرد اما یکی از نکات جالب جمع‌آوری بیشترین بازی‌های رایانه‌ای غیرمجاز از دو شهرستان رشت و ارومیه است.

وی در خصوص چرایی وجود بازی‌های رایانه‌ای غیرمجاز با تعداد زیاد در این دو شهرستان، گفت: این موضوع در شهرستان ارومیه به دلیل نزدیکی به مرز ترکیه و اینکه این شهرستان یک شهرستان چند اقلیم است تا حدود زیادی طبیعی است اما در مورد شهر رشت یا اهواز دسترسی به انواع کنسول‌های بازی رایانه‌ای شاید یکی از دلایل آن باشد ضمن اینکه متاسفانه به ویژه در مورد ارومیه توزیع این بازی‌ها به شهرستان‌های اطراف نیز صورت می‌گیرد.

رئیس ستاد مبارزه با بازی‌های غیر مجاز بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، افزود:  ما در ضمن اجرای طرح مذکور، ستادهای استانی متشکل از ادارات ارشاد، نیروی انتظامی، پلیس امنیت اخلاقی و پلیس اماکن را راه‌اندازی کردیم که خوشبختانه در همکاری تنگاتنگ اعضای این ستاد اتفاقات خوبی در این حوزه افتاده است.

وی گفت: در تهران نیز این اقدام در 10 مرحله انجام شد که نتیجه آن تطهیر بسیاری از فروشگاه‌های فروش و توزیع بازی‌های رایانه‌ای بود که حداقل دیگر بازی‌های غیرمجاز را در ملأعام و پشت ویترین قرار نمی‌دهند البته در مرحله بعد باید با هدایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای، نیروی انتظامی در راستای توزیع زیرزمینی این بازی‌ها نیز اقدام کند.

به گزارش خبرگزاري تسنيم، کردمیهن در پایان گفت: باید بگویم که جریمه‌های فروشگاه‌های متخلف اصلاً در حد سود ناشی از فروش بازی‌ها نیست و به نظر ما یکی از عوامل بازدارنده پلمب این مراکز است که به قوه قضائیه برمی‌گردد. ما در پایان تابستان گزارش مفصلی از نتایج این طرح ارائه خواهیم کرد و بازی‌های غیرمجاز توسط دستگاه‌های خُردکن امحا می‌شود.

انتهاي پيام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا