اخبار
کد خبر : 3965 ۱۳۹۵/۱۱/۱۶   

بهره برداری و کلنگ زنی ۱۸۹ طرح گازرسانی در آذربایجان غربی

مدیر عامل شرکت گاز استان آذربایجان غربی از بهره برداری و کلنگ زنی ۱۸۹ طرح گازرسانی در استان همزمان با دهه فجر خبر داد.

به گزارش نای قلم، منصور صادقیان در گفت و گویی با بیان اینکه همزمان با سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی، ۸۱ روستای استان به شبکه گازرسانی کشور متصل می‌شود افزود: با افتتاح این طرح‌ها مردم این روستاها از خدمات نظام و دولت در بخش انرژی و خصوصاً گاز طبیعی بهره مند خواهند شد.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح‌ها اعتباری بالغ بر ۸۳۰ میلیارد ریال هزینه شده است عنوان کرد: در دهه فجر علاوه بر پروژه‌های افتتاحی، کلنگ آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به ۱۰۸ روستای استان نیز به زمین زده خواهد شد.

صادقیان با اشاره به اینکه برای اجرای پروژه‌های آماده کلنگ زنی نیز بیش از ۵۷۱ میلیارد ریال اعتبار برآورد شده است گفت: با بهره برداری از پروژه‌های در دست اجرا، درصد خانوار روستایی بهره مند از گاز طبیعی این استان به ۶۲ درصد خواهد رسید.

وی به پروژه‌های دیگری که عملیات اجرایی آنها در دهه فجر آغاز خواهد شد نیز پرداخت و تصریح کرد: در این ایام علاوه بر پروژه‌های گازرسانی روستایی، کلنگ پروژه‌های گازرسانی به بخش های صنعتی و یک شهر آذربایجان غربی نیز به زمین زده خواهد شد که گازرسانی به شهر سرو، کارخانه شهد و شهرک گلخانه سلماس از مهمترین این پروژه‌ها است.

صادقیان با اشاره به برودت هوا در استان طی هفته جاری اظهارداشت: با توجه به بارش سنگین برف، کولاک، برودت هوا و نیز روند کاهش دما تا روز شنبه، مردم استان در مصرف گاز صرفه جویی کنند.

مدیر عامل شرکت گاز استان با اشاره به وضعیت گازرسانی، پیشرفت‌ها، موانع و ظرفیتهای موجود در راستای گازرسانی استان افزود: شرایط جغرافیایی استان و توان فنی مجموعه شرکت گاز استان بستری برای تبدیل شدن آذربایجان غربی به هاب انرژی و صادرات گاز به کشورهای همسایه را فراهم ساخته است.

صادقیان با بیان اینکه با صادرات گاز ایران به کشورهای همسایه از طریق استان آذربایجان غربی روند توسعه این استان شتاب می‌گیرد افزود: با مذاکرات صورت گرفته بستر این امر فراهم شده است که امیدواریم با پیگیری نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی این مهم سرعت بیشتری یابد.

وی به اقدامات شرکت گاز استان از سال ۹۲ تا به امروز پرداخت و اظهار داشت: در بیش از سه سال گذشته روند گازرسانی به روستاها جهشی بزرگ داشته به طوری که ۴۳ درصد روستاهای برخوردار از گاز طبیعی استان در طول دولت یازدهم به شبکه گازرسانی کشور متصل شده‌اند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا