اخبار
کد خبر : 3961 ۱۳۹۵/۱۱/۱۵   

طبق آمار شاهد افزایش طلاق در جامعه هستیم

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی و امام‌جمعه ارومیه گفت: طبق آمار شاهد افزایش طلاق در جامعه هستیم که این امر نتایج نامطلوبی خواهد داشت.

به گزارش نای قلم، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار کرد: با توجه به این وضعیت بر هر انسان مؤمن و مسلمانی واجب است تا کانون خانواده خود را صمیمی و گرم نگه دارد.

وی، با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) افزود: هرکس در حل اختلاف زوجین تلاش کند خداوند برای هر قدم او پاداش و ثواب یک عمر عبادت را نصیب می‌کند.

حجت‌الاسلام قریشی، در ادامه خطبه‌ها خداوند متعال را بابت نعمت نزولات آسمانی شکر کرد و اظهار داشت: بر همه جماعت لازم است تا شکر این نعمت و عنایت خداوند را بجا آورند.

امام ‌جمعه ارومیه فرا رسیدن روز پرستار را تبریک گفت و افزود: پرستاری از بیمار بر اساس روایات رسیده سبب بخشیده شدن همه گناهان فرد می‌شود و پرستاران جامعه ما باید به خاطر کسب چنین توفیقی شکر گذار بوده و با الهی کردن نیت خود و رعایت مسائل شرعی این اجر را حفظ کنند.

وی رعایت مسائل شرعی را در هر زمینه‌ای لازم دانست و تصریح کرد: درجایی که پرستار یا طبیب جنس موافق وجود دارد استفاده از پرستار یا طبیب غیرهمجنس حرام است و اگر این مسئله رعایت نشود فرد ثوابی نمی‌برد که هیچ گناه هم می‌کند، به‌طور مثال خانم اگر نامحرم به او واکسن بزند حتی زیارت رفتن او غلط است.

امام جمعه ارومیه در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: هدف دشمن نابودی این جامعه است و این مسئله را در عراق و سوریه مشاهده می‌کنیم که چطور همه مردم را به خاک و خون کشیده و به موافق و مخالف با آنان رحم نکردند.

وی، با توجه به کلام الهی که از رفاقت و اعتماد به دشمن پرهیز می‌دهد، اظهار کرد: وظیفه ما ایستادن در مقابل دشمن است، اگر به آخرت هم کسی اعتقادی نداشته باشد باید به خاطر دنیای خود در برابر دشمنان بایستیم.

امام جمعه ارومیه با تبریک ایام‌الله دهه فجر خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی یکی از بزرگ‌ترین نعمت‌هایی است که خداوند به مردم کشورمان ارزانی کرده و ما نیز باید در نگهداری آن تلاش کنیم.

قریشی افزود: از این رو شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن وظیفه همگانی است تا به دنیا نشان دهیم که ما از نظام و این انقلاب دست برنمی‌داریم.

امام‌ جمعه ارومیه، تصریح کرد: هر فردی در راستای حفظ و حراست از آرمان‌های انقلاب اسلامی سستی کند باید در نزد شهدا پاسخگو باشد.

نماینده ولی‌ فقیه در آذربایجان غربی با اشاره به دهه فجر و ثمرات انقلاب اسلامی، گفت: مقابله با شیوع فساد که دولتمردان وقت علنی به آن مبتلا بوده و اگر ادامه پیدا می‌کرد معلوم نبود الان وضع جامعه به چه شکلی بود از بزرگ‌ترین سرمایه انقلاب است که ملت باید با حفاظت از آن و استقامت در برابر تهاجم نرم، تحریم‌ها، اذیت‌ها و فشارهای وارد از سوی دشمنان داخلی و خارجی شجاعانه این انقلاب را حفظ کنند.

وی ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: تفکر و تأمل در آیات و مباحث معاد باعث نهادینه شدن روح تقوا و خداترسی در وجود انسان می‌شود.

امام‌جمعه ارومیه در ادامه، سلسله مباحث تقوای خانواده نیز یکی از موضوعات مهمی که خانواده‌ها باید به آن توجه داشته باشند را حفاظت و مراقبت از کیان خانواده دانست.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا