اخبار
کد خبر : 3960 ۱۳۹۵/۱۱/۱۴   

باز هم کولاک، سرمای شدید و نجات جان مادر+تصاویر

مادر تازه زایمان کرده به همراه نوزاد و همسرش که در وسط جاده خاکی روستای بهله از مرکز قولنجی و قوشچی گرفتار کولاک و برف شده بودند توسط اکیپ های مرکز بهداشت شهرستان ارومیه به مرکز خدمات جامع سلامت قولنجی منتقل شدند.

به گزارش نای قلم، به دنبال بارندگی و کولاک شدید و کسب اطلاع از مرکز قولنجی و قوشچی در خصوص گیر افتادن مادر تازه زایمان کرده به همراه نوزاد و همسرش که در وسط جاده خاکی روستای بهله، اکیپ های مرکز بهداشت شهرستان ارومیه به همراه آمبولانس مجهز به کادر مامایی به محل اعزام و با همکاری بخشداری انزل و اداره راه در بازگشایی جاده مذکور که به دلیل کولاک بیش از یک متر برف را شامل می شد، پس از چهار ساعت تلاش، موفق به بازگشایی و حمل مادر و نوزاد مذکور به مرکز خدمات جامع سلامت قولنجی شدند و در محل مرکز تحت مراقبت قرار گرفت.

در این عملیات زحمت کشان پلیس راه و هلال احمر نیز در منطقه حاضر بوده و خودروهای هلال احمر به دلیل دید کم و کولاک نتوانستند به محل توقف خودروی حامل مادر و زائو رسیده و با اعزام اکیپ های کمکی عزیزان هلال احمر نیز از کولاک نجات پیدا کردند.

در ضمن رئیس دانشگاه علوم پزشکی و بهداشت و درمان آذربایجان غربی از اول تا آخر این عملیات با هماهنگی استانداری و معاونت راهداری سازمان مسکن و راه سازی تا اوایل صبح پنجشنبه مدیریت این برنامه را بر عهده داشتند.

جواد آقازاده با تشکر از تمام مسئولان ذیربط در این عملیات نجات بر اهمیت نجات جان مادران باردار تاکید کرد و گفت: ارتقای سلامت مادران از ارکان اساسي مراقبت هاي بهداشتي و درماني است و يکي از مهمترين شاخصه هاي توسعه در جامعه به حساب مي آيد.

وی افزود: نسبت به حفظ جان مادران باردار و سلامت آنان حساسیت ویژه ای داریم و به ویژه در فصول سرد سال و مناطق صعب العبور استان نسبت به برنامه ریزی ها و اقدامات لازم برای حفظ سلامت مادران باردار تاکیدات لازم به مدیران شبکه های بهداشت و درمان شهرستانهای تابعه داده شده است.

صدقیانی فر، رئیس مرکز بهداشت شهرستان ارومیه که خود نیز در این عملیات نجات حضور داشت در این خصوص گفت: از شروع بارش سنگین برف تا بحال شش مورد در روستاهای گنگچین، دیزج مرگور، حاجی بایرام، کاسب، ماکو کندی و بهله  نجات داده شده و به تسهیلات زایمانی کوثر منتقل شده اند.

همچنین  تعداد ۱۵ نفر زن باردار در زائو سرای مرکز بهداشت اسکان یافته اند.

برای دیدن تصاویر اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا