اخبار
کد خبر : 396 ۱۳۹۴/۰۵/۲۳   

عامل حادثه انفجار کتاب فروشی ارومیه دستگیر شد

*حادثه انفجار کتاب فروشی به موضوعات امنیتی ربطی ندارد

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی از دستگیری عامل انفجار در یک کتابفروشی شهر ارمیه خبر داد.

به گزارش ناي قلم، به نقل از ايرنا سردار سرتیپ دوم پاسدار ناصر اصلانی گفت: این فرد پس از دستگیری به جرم خود اعتراف کرده و علت اقدام خود را تسویه حساب شخصی با مالک کتاب‌فروشی عنوان کرده است.

وی اظهار کرد: پس از وقوع این حادثه که ساعت 12 ظهر ديروز در خیابان شهید باکری شهر ارومیه اتفاق اتفاق افتاد، ماموران انتظامی در محل حادثه حاضر شده و با اقدامات سریع پلیسی متهم مورد نظر را در کوتاه‌ترین زمان دستگیر کردند.

وی ادامه داد: در پی اقدام این فرد دستگیر شده ، مالک کتابفروشی پس از انفجار نارنجک دستی جان خود را از دست داده و چهار نفر دیگر نیز زحمی شدند که سه نفر از آنها جزو بستگان مالک کتاب‌فروشی و یک نفر دیگر هم از شهروندان اورمیه ای بودند.

وی با اشاره به ادامه تحقیقات برای روشن شدن ابعاد این رویداد افزود: متهم دستگیر شده اختلاف ملکی خود در خصوص سرقفلی همان واحد کتاب‌فروشی را انگیزه اصلی خود در انتقام از مالک مغازه و مقتول حادثه عنوان کرده است.

*حادثه انفجار کتاب فروشی به موضوعات امنیتی ربطی ندارد

معاون سیاسی، امنیتی استاندار آذربایجان غربی گفت: حادثه ظهر پنجشنبه در ارومیه به دلیل اختلافات شخصی بین دو نفر روی داده و به موضوعات امنیتی ربطی ندارد.

علیرضا رادفر با بیان اینکه مردم به شایعات در خصوص این حادثه مبنی بر امنیتی بودن موضوع توجهی نداشته باشند، اظهارداشت: بر اساس تحقیقات به عمل آمده و اعترافات مضمون دستگیر شده، این حادثه به دلیل اختلافات شخصی روی داده است.

وی ادامه داد: به دلیل اختلافات بر سر مسایل ملکی دو فرد از سال‌های گذشته با یکدیگر مشکل داشتند که یکی از آنها با هدف انتقام جویی با تهیه مواد منفجره دست ساز ظهر پنجشنبه موجب بروز این حادثه شد که متاسفانه صاحب مغازه بلافاصله جان باخت.

رادفر با اشاره به جراحت چهار نفر دیگر در اثر وقوع این حادثه افزود: وضعیت دو مصدوم حادثه جزیی بوده ولی دو مصدوم دیگر این حادثه در وضعیت وخیمی قرار دارند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به شایعات در خصوص این حادثه عنوان کرد: به دلیل مرزی بودن استان کوچک‌ترین حادثه ای دستاویز شایعه‌سازان می شود ولی این حادثه هیچ ربطی به مسایل امنیتی ندارد.

وی با اشاره به دستگیری فرد مضون این حادثه گفت: در اعترافات اولیه این فرد عنوان کرد: این فرد به شدت عصبانی بوده و کینه سال‌های گذشته موجب شد امروز با استفاده از مواد منفجره دست سازی که تهیه کرده بود دست به این اقدام بزند.

رافر گفت: جزییات دقیق حادثه توسط کارشناسان در دست بررسی و پس از تکمیل در اختیار رسانه ها و مردم قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه برای جلوگیری از بروز مسایل امنیتی اصل ماجرا توسط مسئولان به خصوص فرماندار ارومیه اطلاع رسانی شده است افزود: رسانه های استان با درج اطلاعات دقیق جلوی بروز شایعات را بگیرند.

*دلیل اتفاق روی داده اختلافات شخصی است

فرماندار ارومیه هم دلیل اتفاق روی داده در خیابان باکری این شهر را اختلافات شخصی اعلام کرد. 

عباس حسن خانی در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن ابراز تاسف از حادثه تلخ امروز ارومیه اظهار داشت: حوالی ظهر امروز فردی اقدام به پرتاب مواد منفجره دست ساز به یک مغازه در شهرستان ارومیه می کند که متاسفانه در این حادثه یک نفر کشته و ۴ نفر نیز مجروح می شوند.

وی با قدردانی از واکنش به موقع نیروهای انتظامی، امدادی و آتش نشانی، تصریح کرد: مجروحان این حادثه بلافاصله به بیمارستان منتقل شده و هم اکنون نیز وضعیت عمومی آنها مطلوب گزارش شده است. 

حسن خانی افزود: این حادثه ناشی از یک سری اختلافات شخصی و در راستای انتقام جویی فردی بوده و هرگونه شایعات دیگر در این زمینه تکذیب می شود. 

فرماندار ارومیه در پایان اعلام داشت: با تلاش نیروهای انتظامی و همراهی مردم، مظنون حادثه امروز دستگیر شده و تحقیقات در مورد اتفاق تلخ همچنان ادامه دارد.

ظهر پنجشنبه یک فرد ناشناس با پرتاب مواد منفجره دست ساز به مغازه ای در ارومیه یک نفر را کشت و ۴ نفر را مجروح کرد، بلافاصله پس از این انفجار نیروهای امدادی و آتش‌نشانی در محل حاضر شده و مجروحان را به بیمارستان اعزام و اقدامات امدادی را انجام دادند.

انتهاي پيام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا