اخبار
کد خبر : 3958 ۱۳۹۵/۱۱/۱۴   

مردم و واحدهای تولیدی آذربایجان غربی در مصرف گاز صرفه جویی کنند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: با توجه به احتمال افت فشار گاز در استان برای جلوگیری از قطعی گاز شهروندان و واحدهای تولیدی و صنعتی در مصرف گاز تا حد امکان صرفه جویی کنند.

به گزارش نای قلم، تقی کهوریان در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان آذربایجان غربی اظهار کرد: با توجه به بارش سنگین برف، کولاک، برودت هوا و نیز روند کاهش دما تا روز شنبه، مردم استان در مصرف گاز صرفه جویی کنند.

وی با اشاره مشترکان خانگی در اولویت مصرف گاز هستند افزود: برای جلوگیری از قطع گاز منازل، گاز مراکز صنعتی و تولیدی از جمله مراکز پتروشیمی و کارخانه های سیمان و قند قطع خواهد شد.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با تاکید به صرفه جویی در مصرف گاز عنوان کرد: در صورت افزایش مصرف گاز، در وهله نخست گاز شهرهای مرزی همچون سردشت و چالدران قطع می شود و در مرحله بعد گاز سایر شهرهای استان قطع خواهد شد.

مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه ارومیه هم در این جلسه گفت: مردم آذربایجان غربی نگران تامین سوخت جایگزین گاز در فصل سرما نباشند زیرا موارد لازم برای تامین نفت سفید یا نفت گاز اندیشیده شده است.

احمد مجرد افزود: چنانچه قطعی احتمالی گاز در سطح استان به طول انجامد، شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ارومیه آمادگی کامل برای تامین سوخت جایگزین دارد زیرا در نیمه نخست سال ذخیره سازی لازم در انبارهای نفت انجام شده است.

وی اضافه کرد: مشترکان گاز طبیعی مرکز و شمال آذربایجان غربی می توانند در صورت نیاز درخواست خود را از طریق سامانه مدیریت بحران قطعی احتمالی جریان گاز طبیعی به آدرس www.niopdc-urmia.ir ارسال کنند.

مجرد یادآور شد: روش های جایگزین دیگری شامل سامانه پیامکی و تلفن گویا نیز برای دریافت درخواست

در این جلسه مقرر شد که شرکت ملی گاز استان تدابیر لازم را برای داشتن آمادگی کافی در جهت مقابله و جلوگیری از افت فشار گاز و قطعی احتمالی آن در استان اتخاذ کند.

در این جلسه همچنین ضرورت صرفه جویی مصرف گاز توسط مشترکین خانگی، صنایع و ادارات استان مورد تاکید قرار گرفت.

به دلیل بارش سنگین برف و یخبندان دمای هوای استان در روزهای پنجشنبه (۱۴ بهمن)، جمعه(۱۵ بهمن) شنبه( ۱۶ بهمن) و یکشنبه(۱۷ بهمن) با کاهش مواجه خواهد بود، لذا احتمال افت فشار گاز در استان وجود دارد؛ در همین راستا شورای هماهنگی مدیریت بحران آذربایجان غربی از مردم و واحدهای تولیدی و صنعتی استان درخواست نموده که برای جلوگیری از مشکلات احتمالی، در مصرف گاز تا حد امکان صرفه جویی کنند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا