اخبار
کد خبر : 3956 ۱۳۹۵/۱۱/۱۴   

تحریک غیرکولبران یعنی گستاخ کردن قاچاقچیان

استاندار آذربایجان غربی گفت: کولبران حقیقی هیچ مشکلی ندارند اما نماینده پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی غیرکولبران را تحریک می کند و این یعنی گستاخ کردن قاچاقچیان.

به گزارش نای قلم، قربانعلی سعادت در واکنش به اتهامات رسول خضری نماینده پیرانشهر و سردشت در مجلس در رابطه با موضوع کولبرها اظهار کرد: این نماینده مجلس مرزبانی را بی کفایت قلمداد کرده است درحالی که ساعات کار کولبران از ساعت ۸ صبح تا ۵ عصر و از معابر رسمی مشخص است، عده ای در ساعت ۲۱ شب و در این سرما در معابر غیررسمی مرز چه می کردند؟

وی افزود: طی روزهای اخیر خبرهای زیادی از استان در خصوص کولبری مطرح می شود اما مشکلی که در این زمینه وجود دارد افرادی هستند که خود را منتصب به کولبر می دانند درحالی که خلاف آن است.

به گفته استاندار آذربایجان غربی، ساعت تردد کولبران از ساعت ۸ صبح تا 17 بعد از ظهر آن هم از مسیری مشخص مقرر شده است، اما افرادی در غیر از این ساعت و در معابر غیررسمی اقدام به قاچاق مشروب و پیش ساز مواد مخدر صنعتی و سیگار می کنند.

وی در پاسخ به اتهامات نماینده سردشت و پیرانشهر در خصوص صدور مجوزهای غیرقانونی واردات کالا از سوی استاندار هم گفت: خضری به بنده تهمت زده که برای نزدیکان خویش مجوزهایی صادر کرده ام، اگر یک مورد را اثبات کند حاضرم در دادگاه پاسخگو باشم، اتفاقا وی از بنده برای حل مشکل نزدیکان خود در خواست صدور مجوز کرده است و من هم برای اینکه مشکلات مردم حل شود موافقت کردم ولی نمی دانم وی از این امر سود مالی برده یا خیر.

سعادت اضافه کرد: در زمان انتخاب فرمانداران هیچ نماینده ای فردی را به من پیشنهاد نکرده بود اما آقای خضری یک نفر را برای فرمانداری پیرانشهر معرفی کرد که شیعه و فرزند شهید بود، اما چون بر اساس وعده های رئیس جمهور فرماندار شهرهای کردنشین آذربایجان غربی باید از اهل سنت باشند، نپذیرفتم.

استاندار ادامه داد: وی اردوان نوسودی (فرماندار فعلی) را پیشنهاد کردند که در دولت احمدی نژاد معاون استاندار کردستان بود و در زمان استانداری رحیمی معاون اول احمدی نژاد در کردستان، وی شهردار سنندج بود ولی با این حال این پیشنهاد را پذیرفتم چه بسا این انتخاب هزینه های سیاسی زیادی برای من داشت و بنده را متهم کردند که استانداری را محل جبهه پایداری کرده ام اما این هزینه ها برای تعامل با نمایندگان شهرهای کردنشین اتفاق افتاد.

سعادت افزود: اختلافی هم بر سر انتخاب فرماندار سردشت رخ داد، فردی را به عنوان سرپرست فرمانداری به وی معرفی کردیم اما شش ماه را دواند و نظری نداد، سرپرست جدید را معرفی کردیم که اتفاقا از دوستان ایشان بود و در انتخابات مجلس گذشته همراه وی بود اما نمی دانم چرا با یکدیگر راه نیامدند، اول قبول کردند و سپس رد کردند. حسین زاده نماینده نقده در مجلس و عابد فتاحی نماینده سابق ارومیه هم شاهد این اتفاقات هستند.

استاندار آذربایجان غربی یادآور شد: زمانی که ما بر اساس گزارش های رسیده تغییراتی در مدیریت بازارچه ها که مدیرانشان دریافتی دیگری غیر از حقوق داشتند، انجام دادیم مشکلات وی با من بیشتر شد.

وی تصریح کرد: از روز اولی که استاندار آذربایجان غربی شدم آقای خضری علیه ما اتهاماتی مبنی بر عدم تعامل، علاقه نداشتن به جنوب استان، مجوز به رانت خواری تا بی کفایتی و  ... زده اند این در حالی است که در اولین سفر خود به اربیل وی را همراه خود بردم.

سعادت خاطرنشان کرد: خضری بهتر است مقایسه ای بین تعداد آرای ماخوذه در انتخابات مجلس نهم و دهم داشته باشد، آرای ایشان در مجلس دهم را که دیگر ما کم نکرده ایم.

وی گفت: در راستای ایجاد تعامل و وحدت، ایشان را گردنمان گذاشتیم و حالا این حرف ها را می زند، به  رئیس جمهور نامه نوشته که به تخلفات من رسیدگی شود، ما نیز خواهان آن هستیم تا همه چیز مشخص شود.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا