اخبار
کد خبر : 3950 ۱۳۹۵/۱۱/۱۳   

بهبود کیفیت آب 172 روستای حاشیه دریاچه ارومیه

مدير عامل شركت آب و فاضلاب روستايي آذربايجان غربي گفت: آب 232 روستای حاشیه‌ای به دنبال بحران دریاچه ارومیه لب شور شده بود که با تغییر منشا تامین آب مورد نیاز و اتصال به شبکه آب روستاهای دیگر کیفیت آب 172 روستا تا کنون بهبود یافته است.

به گزارش نای قلم، كاظم محمدي اقدم در جمع خبرنگاران در خصوص میزان فرسودگی شبکه های آبرسانی روستایی، اظهار کرد: حدود 45 درصد از تاسیسات حوزه توزیع و انتقال آب روستایی در سطح دوم قرار دارند.

28.2 درصد؛ میزان هدررفت آب

وی میزان هدررفت آب را 28.2 درصد اعلام کرد و افزود: در شرایط حاضر 100 روستای بالای 20 خانوار در آذربایجان غربی فاقد تاسیسات آبرسانی است.

محمدي اقدم اذعان کرد: قبل از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید جمعیت تحت پوشش 79 درصد بود که در شرایط حاضر 83.15 درصد از جمعیت استان تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی استان قرار گرفته است.

محمدي اقدم اضافه کرد: در دولت یازدهم در 402 روستای استان عملیات اجرایی داشته ایم به طوری که در مجموع هر روز 40 خانوار به طور روزانه از آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند شده‌اند.

وی میزان بهره مندی جمعیت روستایی بالای 20 خانوار از خدمات آب و فاضلاب روستایی استان را 98.6 درصد اعلام کرد و گفت: یک میلیون و 240 هزار نفر از روستاییان تحت پوشش این مجموعه هستند.

سالانه 79 میلیون متر مکعب آب در دسترس مردم قرار می گیرد

به گفته محمدی اقدم سالانه 79 میلیون متر مکعب آب تامین و در دسترس مردم ساکن در روستاها قرار می گیرد.

وی کل مشترکان خدمات شرکت آب و فاضلاب روستایی استان آذربایجان غربی را بیش از 260 هزار مشترک اعلام کرد.

مدير عامل شركت آب و فاضلاب روستايي آذربايجان غربي میزان مطلوبیت آب شرب روستایی را 96.82 درصد اعلام و اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع آب شرب مورد استفاده در روستاها روزانه و به صورت مستمر نمونه برداری و پایش می شود.

وی در خصوص پروژه های اقتصاد مقاومتی نیز گفت: سهم استان از پروژه های اقتصاد مقاومتی 157 روستا است که با اجرا و اتمام آنها 71 هزار نفر از آب شرب سالم بهره مند می شوند.

برخورداري 41 روستاي استان از آب آشاميدني سالم در دهه فجر

مدير عامل شركت آب و فاضلاب روستايي آذربايجان غربي در بخش دیگری از سخنان خود از برخورداري 41 روستاي استان از آب آشاميدني سالم و بهداشتي همزمان با ايام دهه مباركه فجر خبر داد.

محمدی اقدم اظهار کرد: با تلاش هاي صورت گرفته در مجموعه شركت آب و فاضلاب روستايي، عمليات اجرايي آبرساني به اين تعداد روستا در شهرستان هاي اروميه، بوكان، ماكو، مياندوآب، پلدشت، سلماس، تكاب، سردشت، شوط، چايپاره، خوي، اشنويه، پيرانشهرو نقده به اتمام رسيده و بهره برداري از آنها آغاز مي شود.

وي، اعتبار هزينه شده براي اجرا و آماده بهره برداري شدن اين طرح ها را 150 ميليارد و 509 ميليون ريال اعلام كرد و افزود: با بهره برداري از اين طرح ها پنج هزار و 200 خانوار با 20 هزار نفر جمعيت از آب آشاميدني سالم و بهداشتي برخوردار می شوند.

آغاز عمليات اجرايي آبرساني به 35 روستاي استان

مدير عامل شركت آب و فاضلاب روستايي آذربايجان غربي همچنين از آغاز عمليات اجرايي آبرساني به 35 روستاي استان نيز خبر داد و اظهار كرد: همزمان با ايام الله مباركه فجر، با 72 ميليارد ريال اعتبار مصوب، عمليات اجرايي آبرساني به اين تعداد روستا آغاز مي شود.

محمدي اقدم، آبرساني به مجتمع پنج روستايي فيروزيان اروميه، مجتمع دو روستايي كردكسپيان پيرانشهر، تامين و احداث خط انتقال مجتمع سه روستايي عزت آباد خوي و مجتمع 12 روستايي يونسلو نقده را از جمله اين طرح ها عنوان كرد.

به گفته وی با اتمام و بهره برداري از اين طرح ها چهار هزار و 234 خانوار روستايي با 18 هزار و 229 نفر جمعيت از آب آشاميدني سالم و بهداشتي برخوردار می شوند.

انتهای پیام/


نمایش نظرات
 




ارسال نظرات






 
 
درباره ما تماس با ما
طراحی و اجرا